budować/ Tare Semian potomek Heberów przez Falega/ i pomieniony Jonichus Jafetczyk (którego tam oni beli Nassur jakoby Naszeniec przezwali) odstąpili od nich z potomkami swemi. Tare Ociec Abramów przez Rajkę abo Tygrys do Pałaestyny: a Jonichus tamtą stroną Tygru na to miejsce/ gdzie zbudował Miasto/ i nazwał je Niewinne, to jest Chamskiej złości; która je za czasem opacznie przezwala Niniue, jakoby Nieniewine; równie jako i syna Jonichowego Niewinnusa Ninusem, jakoby Nienaszem; iż nie trzymał z niemi/ jako Jonich Ociec jego/ którego za to (jak się rzekło) Nassurem jakoby Naszyńcem beli przezwali. Otem tedy Jonichu a nie o synu Semowem
budowáć/ Thare Semian potomek Heberow przez Phálegá/ y pomieniony Ionichus Iáphetczyk (ktorego tám oni beli Nassur iákoby Nászeniec przezwáli) odstąpili od nich z potomkámi swemi. Thare Oćiec Abrámow przez Raykę ábo Tygrys do Páłaestyny: á Ionichus támtą stroną Tygru ná to mieysce/ gdźie zbudował Miásto/ y názwał ie Niewinne, to iest Chámskiey złośći; ktora ie za czásem opácznie przezwalá Niniue, iákoby Nieniewine; rownie iáko y syná Ionichowego Niewinnusa Ninusem, iákoby Nienászem; iż nie trzymał z niemi/ iáko Ionich Oćiec iego/ ktorego zá to (iák się rzekło) Nassurem iákoby Nászyńcem beli przezwáli. Otem tedy Ionichu á nie o synu Semowem
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 50
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
że co i w Babilonie beli Chamianom. Bo na on czas nie było żadnych inszych przyczyn jakiejkolwiek wojny prócz ich rebelii. Która (jako sukcesorka przedpotopnej Kainianów/ ich drogami chodząc) w Babilonie poczęta/ z tamtąd się beła i do Egiptu zakradła. Nie tylko tedy sam rozum pokazuje (iż obsiekszy Tanaus w Egipcie gałęzie Chamskiej rebelii/ nie mógł ani w Babilonie korzenia jej w cale zaniechać: zwłaszcza mając przed sobą drogę z Azji do Europy za Gomerem) ale też i Historycy potwierdzają tego Trogowi u Just. lib. 1. mówiącemu o onecznych dziełach Tanausowych przed Ninem, Scythae ex AEgypto reuersi Asiam perdomitam vectigalem fecerũnt, to jest Scytowie z
że co y w Bábylonie beli Chámianom. Bo ná on czás nie było żadnych inszych przyczyn iákieykolwiek woyny procz ich rebelliey. Ktora (iáko successorká przedpotopney Káinianow/ ich drogámi chodząc) w Bábylonie poczęta/ z támtąd się bełá y do AEgyptu zákrádłá. Nie tylko tedy sam rozum pokázuie (iż obśiekszy Tánaus w AEgyptćie gáłęźie Chámskiey rebelliey/ nie mogł áni w Bábylonie korzeniá iey w cále zániecháć: zwłaszczá máiąc przed sobą drogę z Azyey do Europy zá Gomerem) ále też y Historycy potwierdzáią tego Trogowi v Iust. lib. 1. mowiącemu o onecznych dźiełách Tánáusowych przed Ninem, Scythae ex AEgypto reuersi Asiam perdomitam vectigalem fecerũnt, to iest Scythowie z
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 64
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633