srzodę po Zielonych Świątkach. Drugie we srzodę po Święcie Podwyższenia Krzyża. Trzecie we srzodę po Z. Lucyj. Czwarte we srzodę po Popielcu. Dni zaś Krzyżowe przypadają w poniedziałek, Wtorek, i srzodę po Popielcu. Dni zaś Krzyżowe przypadają w poniedziałe, Wtorek, i srzodę przed w Niebowstąpieniem Pańskim.
Zrozumiawszy tedy informacje Chronograficzne na czym zawisł czas, i co to jest Kalendarz? Wiedziawszy podane reguły, żaden trudności mieć nie będzie, czyli to w zrozumieniu wydanego, czyli też w samego Kalendarza Kościelnego koncypowaniu.
srzodę po Zielonych Swiątkách. Drugie we srzodę po Swięcie Podwyższenia Krzyża. Trzecie we srzodę po S. Lucyi. Czwarte we srzodę po Popielcu. Dni zaś Krzyżowe przypadáią w poniedziałek, Wtorek, y srzodę po Popielcu. Dni zaś Krzyżowe przypadáią w poniedziałe, Wtorek, y srzodę przed w Niebowstąpieniem Pańskim.
Zrozumiawszy tedy informacye Chronograficzne ná czym záwisł czas, y co to iest Kálendarz? Wiedziawszy podáne reguły, żaden trudności mieć nie będzie, czyli to w zrozumieniu wydánego, czyli też w samego Kálendarza Kościelnego koncypowániu.
Skrót tekstu: BystrzPrakChron
Strona: 6
Tytuł:
Praktyka chronograficzna o kalendarzu kościelnym
Autor:
Wojciech Bystrzonowski
Miejsce wydania:
Lublin
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1743
Data wydania (nie wcześniej niż):
1743
Data wydania (nie później niż):
1743