że wiara w Chrystusa patrzy na onego który go posłał/ jedno że przecię nie domawia ostatka. Cóż to po tej sykofanciej? a nie jednakoż było po prostu powiedzieć/ że nie wierzy w Chrystusa tak jako w Boga jedynego? nieśmiał tego jaśnie powiedzieć/ aby się jego niewierność nie wyjawiła/ chciał ją tu temi farbowanemi abo obłudnemi słowy pokryć/ żeby się zdał wierzyć chocia nie wierzy. Fol: 196. Wiara P. M. obłudna. Szczerość Mahometowa.
Szczerzej w tym Mahomet postąpił/ który bez wszelakiej tej obłudy toż mówi jaśniejszymi słowy. Azoara 11. Jezus Syn Mariej/ poseł Boży/ i duch jego/ i Słowo Mariej
że wiárá w Chrystusá pátrzy ná onego ktory go posłał/ iedno że przećię nie domawia ostátká. Coż to po tey sykophánciey? á nie iednákoż było po prostu powiedźieć/ że nie wierzy w Chrystusá ták iáko w Bogá iedynego? nieśmiał tego iásnie powiedźieć/ áby się iego niewierność nie wyiáwiłá/ chćiał ią tu temi fárbowánemi ábo obłudnemi słowy pokryć/ żeby się zdał wierzyć choćia nie wierzy. Fol: 196. Wiárá P. M. obłudna. Sczerość Máhometowá.
Szczerzey w tym Máhomet postąpił/ ktory bez wszelákiey tey obłudy toż mowi iásnieyszymi słowy. Azoara 11. Iezus Syn Máryey/ poseł Boży/ y duch iego/ y Słowo Máryey
Skrót tekstu: SkarMes
Strona: 55
Tytuł:
Mesjasz nowych Arianów wedle Alkoranu Tureckiego
Autor:
Piotr Skarga
Drukarnia:
Andrzej Piotrkowczyk
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1612
Data wydania (nie wcześniej niż):
1612
Data wydania (nie później niż):
1612