Mości. 251. Materac atłasowy biały, sokami ijluminowany takowyż i wał do niego. A. 252. Firanki do okien rasowe, białe, dwie. 253. Tabletków chyńskich, czarnych, para. 254. Stolik chyński czarny, floresy rżnięte, złociste, grunt czerwony, z przykrywadłem trzcinowym w kratkę w ośm grani, na nim taca rżnięta w sześć grani złocista, chyńska. 255. Stolik chyński, pstro złocisty, z szufladą na czterech nogach toczonych, na tym stoliku szkatułka chyńska wielka z szufladami, w których różne chyńskie pudełka, bożkowie, obrazki, kwiaty w mosiądz oprawne. Nb. Te drobiazgi wszystkie podzielone. K.
Mości. 251. Materac atłasowy biały, sokami iIluminowany takowyż y wał do niego. A. 252. Firanki do okien rasowe, białe, dwie. 253. Tabletków chyńskich, czarnych, para. 254. Stolik chyński czarny, floresy rżnięte, złociste, grunt czerwony, z przykrywadłem trzcinowym w kratkę w ośm grani, na nim taca rżnięta w sześć grani złocista, chyńska. 255. Stolik chyński, pstro złocisty, z szufladą na czterech nogach toczonych, na tym stoliku szkatułka chyńska wielka z szufladami, w których różne chyńskie pudełka, bożkowie, obrazki, kwiaty w mosiądz oprawne. Nb. Te drobiazgi wszystkie podzielone. K.
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 52
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
sokami ijluminowany takowyż i wał do niego. A. 252. Firanki do okien rasowe, białe, dwie. 253. Tabletków chyńskich, czarnych, para. 254. Stolik chyński czarny, floresy rżnięte, złociste, grunt czerwony, z przykrywadłem trzcinowym w kratkę w ośm grani, na nim taca rżnięta w sześć grani złocista, chyńska. 255. Stolik chyński, pstro złocisty, z szufladą na czterech nogach toczonych, na tym stoliku szkatułka chyńska wielka z szufladami, w których różne chyńskie pudełka, bożkowie, obrazki, kwiaty w mosiądz oprawne. Nb. Te drobiazgi wszystkie podzielone. K. 256. Statua drewniana, mała, chyńskiego
sokami iIluminowany takowyż y wał do niego. A. 252. Firanki do okien rasowe, białe, dwie. 253. Tabletków chyńskich, czarnych, para. 254. Stolik chyński czarny, floresy rżnięte, złociste, grunt czerwony, z przykrywadłem trzcinowym w kratkę w ośm grani, na nim taca rżnięta w sześć grani złocista, chyńska. 255. Stolik chyński, pstro złocisty, z szufladą na czterech nogach toczonych, na tym stoliku szkatułka chyńska wielka z szufladami, w których różne chyńskie pudełka, bożkowie, obrazki, kwiaty w mosiądz oprawne. Nb. Te drobiazgi wszystkie podzielone. K. 256. Statua drewniana, mała, chyńskiego
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 52
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
pryncypalnego stop 190. Szerokości stop 115. wysokości na stop 180. od pawimentu bierąc do centrum pół sferza zasklepionego. Na afektacją zaś Piotra Gylliusza Posła u Porty namierzył Turczyn Salariatus, długości stop 240. Szerokości stop 213. wysokości stop 122. EUROPA. O Konstantynopolu Stolicy Greckiego Imper:
Kościół ten murowany jest na sześć grani, o czterech faciatach, wielkich dwóch, a dwóch mniejszych z rozmaitych marmurów; mając Portricus, albo Przedsionki wkoło z marmuru nakryte. Drzwi czworo Kościelnych od czterech Części Świata przeciwko sobie, we śrzodku kopuła na szesnastu kolumnach wysokich, grubych, jednostajnych, z wierzchu pokryta ołowiem: cztery znich marmuru Cypryiskiego, cztery z
pryncypalnego stop 190. Szerokości stop 115. wysokości ná stop 180. od pawimentu bierąc do centrum puł sferza zásklepionego. Ná affektacyą zaś Piotrá Gylliuszá Posła u Porty námierzył Turczyn Salariatus, długości stop 240. Szerokości stop 213. wysokości stop 122. EUROPA. O Konstantynopolu Stolicy Greckiego Imper:
Kościoł ten murowány iest ná sześć gráni, o czterech faciatach, wielkich dwoch, á dwoch mnieyszych z rozmáitych marmurow; maiąc Portricus, albo Przedsionki wkoło z marmuru nákryte. Drzwi czworo Kościelnych od czterech Części Swiatá przeciwko sobie, we śrzodku kopuła ná szesnástu kolumnách wysokich, grubych, iednostaynych, z wierzchu pokryta ołowiem: cztery znich marmuru Cypryiskiego, cztery z
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 460
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746
reprezentujący papieża w infule. Gabinet drugi podle Pokoju Pańskiego
11. Obraz reprezentujący gody w Kanie Gallilejskim w ramach czarnych. Obraz reprezentujący osób 3, w ramkach złocistych.
Obrazków 3, na pargaminie malowanych, w ramkach czarnych, listewki we troje złociste na tych ramkach.
Obraz reprezentująci osobę czarną, ramy w ośm grani.
Obraz reprezentujący las, na dezsce malowany.
Obraz reprezentująci Olendrów, w ramkach czarnych.
Obraz reprezentująci białogłowę pęzlem malującą w ramach czarnych. Obraz reprezentujący miasto Troję.
Obraz kamienny, reprezentujący skałę.
Obraz szewca reprezentująi, w ramach czarnych.
Obraz Ś. Mariej Magdaleny od Aniołów w górę podniesio
reprezentujący papieża w infule. Gabinet drugi podle Pokoju Pańskiego
11. Obraz reprezentujący gody w Kanie Gallilejskim w ramach czarnych. Obraz reprezentujący osób 3, w ramkach złocistych.
Obrazków 3, na pargaminie malowanych, w ramkach czarnych, listewki we troje złociste na tych ramkach.
Obraz reprezentujący osobę czarną, ramy w ośm grani.
Obraz reprezentujący las, na dezsce malowany.
Obraz reprezentujący Olendrów, w ramkach czarnych.
Obraz reprezentujący białogłowę pęzlem malującą w ramach czarnych. Obraz reprezentujący miasto Troję.
Obraz kamienny, reprezentujący skałę.
Obraz szewca reprezentująy, w ramach czarnych.
Obraz Ś. Mariej Magdaleny od Aniołów w górę podniesio
Skrót tekstu: RuchŻółkGęb
Strona: 160
Tytuł:
Częściowe inwentarze ruchomości w zamku żółkiewskim z 1707 r.
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1707
Data wydania (nie wcześniej niż):
1707
Data wydania (nie później niż):
1707
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
nad to miód wszytkie pary zamyka aby wilgotność nie wchodziła. 8. Z kąd pszczoły wosk robią? Kwiaty i liście nie tylo mają sok ale i żywicę, z soku miód, a z żywice wosk robią pszczoły, dla tego też wosk pachnie iż jest z kwiatów. 9. Czemu wosk w ulach idzie na sześć grani? Pszczoła gdy w komórkę woskową wstąpi nałacniej jej sześć gran formować, gdyż ma sześć nóżek, którymi kąciki może rozciagać, i dla tego na sześć gran komórkę czyni. 10. Z czego się rodzi cukier? Jest rdzeń trzciny, którą potym mielą, wywarżają, i w głowy cukrowe zlewają w formach, w których
nád to miod wszytkie páry zámyka áby wilgotność nie wchodziłá. 8. Z kąd pszczoły wosk robią? Kwiáty y liśćie nie tylo máią sok ále y żywicę, z soku miod, á z żywice wosk robią pszczoły, dla tego też wosk pachnie iż iest z kwiátow. 9. Czemu wosk w ulách idźie ná sześć grani? Pszczołá gdy w komorkę woskową wstąpi nałácniey iey sześć gran formowáć, gdyż ma sześć nożek, ktorymi kąćiki może rozćiagáć, y dla tego ná sześć gran komorkę czyni. 10. Z czego się rodźi cukier? Iest rdzeń trzćiny, ktorą potym mielą, wywarżaią, y w głowy cukrowe zlewáią w formách, w ktorych
Skrót tekstu: TylkRoz
Strona: 48
Tytuł:
Uczone rozmowy
Autor:
Wojciech Tylkowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1692
Data wydania (nie wcześniej niż):
1692
Data wydania (nie później niż):
1692
Podobne figury: Similes figurae. Czytaj definicją 59. Polus. Polus: Biegun. Punkt w którym cokolwiek obracać się może. Półdiameter: Semidiameter: Promień którego długością cyrkuł zataczamy. Poliedr. Polyedrus: Polyedrum: Bryła, którą w obydwóch końcach zawierają pola, o więcej angułach niżeli czterech. Jakie są słupy w pięć grani, albo w sześć, w siedm, w ośm, etc. Pomierna linia, luneta, anguł: Commensurabilis; które mają spolną miarę z drugą. Porównanie: Proportio. Proporcja. Pośrzednia proporcjonalna: Media proportionalis. Między dwiema skrajnymi śrzodkująca. Powierzchność: Superficies. Pole figur osobliwie pełnych; albo płaszczyzna powierzchna kostki,
Podobne figury: Similes figurae. Czytay definicyą 59. Polus. Polus: Biegun. Punkt w ktorym cokolwiek obracáć się może. Połdyámeter: Semidiameter: Promień ktorego długośćią cyrkuł zátaczamy. Poliedr. Polyedrus: Polyedrum: Bryłá, ktorą w obudwuch końcách záwieráią polá, o więcey ángułách niżeli czterech. Iákie są słupy w pięć gráni, álbo w sześć, w śiedm, w ośm, etc. Pomierna liniia, lunetá, ánguł: Commensurabilis; ktore máią spolną miárę z drugą. Porownánie: Proportio. Proporcya. Pośrzednia proporcyonálna: Media proportionalis. Między dwiemá skráynymi śrzodkuiąca. Powierzchność: Superficies. Pole figur osobliwie pełnych; álbo płászczyzná powierzchna kostki,
Skrót tekstu: SolGeom_I
Strona: 5
Tytuł:
Geometra polski cz. 1
Autor:
Stanisław Solski
Drukarnia:
Jerzy i Mikołaj Schedlowie
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
matematyka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1683
Data wydania (nie wcześniej niż):
1683
Data wydania (nie później niż):
1683