Blizn jego, para trzewików jego w których chodził też Blizny mając,tamże jest w srebnym Relikwiarzu, i para szkarpetek wełnianych z krwawemi znakami od Z. Klary robionych. Opończa zaś, jego dana mu od Biskupa Asyskiego, gdy Ojcu oddał swoje suknie przy tymże Biskupie, jest u Świętej Klary tamże w Asyżu. Habit i Chorda alias pasek, także u Z. Klary jest między Relikwiami. I to jeszcze czytam, że Habit tegoż Świętego jest w skarbcu Książąt Hetruryj w szklanym naczyniu. Kaptur Z. Franciszka jest w Rzymie w Kościele Z. Marcella. Boverius, et Anselmus Solerius de Pileo. Franciscus z Niemieckiego sonat jednoż
Blizn iego, para trzewikow iego w ktorych chodził też Blizny maiąc,tamże iest w srebnym Relikwiarzu, y para szkarpetek wełnianych z krwawemi znakami od S. Klary robionych. Opońcża zaś, iego dana mu od Biskupa Assyskiego, gdy Oycu oddał swoie suknie przy tymże Biskupie, iest u Swiętey Klary tamże w Assyżu. Habit y Chorda alias pasek, także u S. Klary iest między Relikwiami. I to ieszcze cżytam, że Habit tegoż Swiętego iest w skarbcu Xiążąt Hetrurii w szklanym nacżyniu. Kaptur S. Franciszka iest w Rzymie w Kościele S. Marcella. Boverius, et Anselmus Solerius de Pileo. Franciscus z Niemieckiego sonat iednoż
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 141
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
szkarpetek wełnianych z krwawemi znakami od Z. Klary robionych. Opończa zaś, jego dana mu od Biskupa Asyskiego, gdy Ojcu oddał swoje suknie przy tymże Biskupie, jest u Świętej Klary tamże w Asyżu. Habit i Chorda alias pasek, także u Z. Klary jest między Relikwiami. I to jeszcze czytam, że Habit tegoż Świętego jest w skarbcu Książąt Hetruryj w szklanym naczyniu. Kaptur Z. Franciszka jest w Rzymie w Kościele Z. Marcella. Boverius, et Anselmus Solerius de Pileo. Franciscus z Niemieckiego sonat jednoż co bezżenny.
FRANCISZKA KsAWIERA Z. Soc: IESU 3. Grudnia. Był to Indyjski Apostoł: nawrócił Pogan
szkarpetek wełnianych z krwawemi znakami od S. Klary robionych. Opońcża zaś, iego dana mu od Biskupa Assyskiego, gdy Oycu oddał swoie suknie przy tymże Biskupie, iest u Swiętey Klary tamże w Assyżu. Habit y Chorda alias pasek, także u S. Klary iest między Relikwiami. I to ieszcze cżytam, że Habit tegoż Swiętego iest w skarbcu Xiążąt Hetrurii w szklanym nacżyniu. Kaptur S. Franciszka iest w Rzymie w Kościele S. Marcella. Boverius, et Anselmus Solerius de Pileo. Franciscus z Niemieckiego sonat iednoż co bezżenny.
FRANCISZKA XAWIERA S. Soc: IESU 3. Grudnia. Był to Indyiski Apostoł: nawrocił Pogan
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 141
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
, oprócz jej Świętego Ciała, te są Świętości: Krucyfiks co w Kościołku Z. Damiana przemówił do Z. Franciszka. Po Partykule z Cierniowej Korony Chrystusowej, z gębki, z dyscyplin, z Prześcieradła, z kolebki, Stołu, Grobu Pańskiego: po odrobinie kości SS. Apostołów, Item Z. Klary Vela, Habit, Chorda alias pasek jej Item Trżewik Z. Franciszka wełniany, gdy nogi miał bliznami pokaleczone. Item Opończa czyli Płaszcz od Biskupa Asyzkiego dany Z. Franciszkowi, gdy swą szatę Ojcu oddał, i rzucił. Tu Ciało Z. Klary sprowadzone 2 Kościoła Z. Geografia Generalna i partykularna
Damiana, który jest za miastem
, oprocz iey Swiętego Ciała, te są Swiętości: Krucifix co w Kościołku S. Damiana przemowił do S. Franciszka. Po Partykule z Cierniowey Korony Chrystusowey, z gębki, z dyscyplin, z Prześcieradła, z kolebki, Stołu, Grobu Pańskiego: po odrobinie kości SS. Apostołow, Item S. Klary Vela, Habit, Chorda alias pasek iey Item Trżewik S. Franciszka wełniany, gdy nogi miał bliznami pokaleczone. Item Opończa czyli Płaszcz od Biskupa Assyzkiego dany S. Franciszkowi, gdy swą szatę Oycu oddał, y rzucił. Tu Ciało S. Klary sprowadzone 2 Koscioła S. Geografia Generalna y partykularna
Damiana, ktory iest za miastem
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 212
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
tylko w sukni Jezuickiej/ jako się rzekło/ ale też i wkapicy znalesć się wełna może; jako ludzi ewszyscy pobłądzić możemy. Jako wczym inszym tak i wtakich mowach; gorszyć się stąd nie trzeba; choćby kto powołania/ stanu/ habitu/ i Reguły swej zapomniawszy/ śmiał takie rzeczy mówić o Jezuitach; Habit nie czyni Zakonnika/ ale obyczaje/ i cnoty zakonne/ i zachowanie Reguły zakonu swego. Si quis putat se Religiosum esse non refrenans linguam suam, huius vana est Religo mówi Apostoł Z. Jakub. Chrystus Pan ciesząc Brigitę Świętą/ przymowką zakonnika jednego zawstydzoną/ rzekł do niej/ Saccus iste verborum Monachus, dixit sicut
tylko w sukni Iezuickiey/ iáko się rzekło/ ále tesz y wkápicy ználesć sie wełná może; iáko ludźi ewszyscy pobłądźić możemy. Iáko wcżym inszym ták y wtákich mowách; gorszyć się ztąd nie trzebá; choćby kto powołánia/ stanu/ hábitu/ y Reguły swey zápomniawszy/ smiał tákie rzecży mowić o Iezuitách; Hábit nie czyni Zákonniká/ ále obyczáie/ y cnoty zákonne/ y záchowánie Reguły zákonu swego. Si quis putat se Religiosum esse non refrenans linguam suam, huius vana est Religo mowi Apostoł S. Iákub. Chrystus Pan ćiesząc Brigitę Swiętą/ przymowką zakonniká iednego záwstydzoną/ rzekł do niey/ Saccus iste verborum Monachus, dixit sicut
Skrót tekstu: SzemGrat
Strona: 172
Tytuł:
Gratis plebański
Autor:
Fryderyk Szembek
Miejsce wydania:
Poznań
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1627
Data wydania (nie wcześniej niż):
1627
Data wydania (nie później niż):
1627
człowieka grzesznego/ ale raczej żeby się nawrócił a żył. Mnich tedy on po Mszy/ jakoby z dalekiej krainy do siebie się nawróciwszy/ Ciało Pańskie przyjął/ a zatym zbawiennym lekarstwem doskonale ozdrowiał. Iacobus de Vitriaco lib: 2. cap: 3. In Vita S. Marię de Ognies. Habir Zakonny. Habit Zakonny. Habit Zakonny Ludwikowi Lantgrafowi po śmierci obleczony nie pomógł do zbawienia. 429
LUdwik Lantgraf wielki był Tyran. Ten gdy miałumierać/ przykażałswoim mówiąc: Skoro umrę włożciesz na mię Habit Zakonu Cysterskiego/ tylko tego strzeżcie/ żeby to nie było póki jeszcze będę żyw. Uczynili tak/ umarł/ i w kapicę obleczon był
cżłowieká grzesznego/ ále ráczey żeby sie náwroćił á żył. Mnich tedy on po Mszy/ iákoby z dálekiey kráiny do śiebie sie náwroćiwszy/ Ciáło Páńskie przyiął/ á zátym zbáwiennym lekárstwem doskonále ozdrowiał. Iacobus de Vitriaco lib: 2. cap: 3. In Vita S. Marię de Ognies. Hábir Zakonny. Hábit Zakonny. Hábit Zakonny Ludwikowi Lántgraffowi po śmierći obleczony nie pomogł do zbáwienia. 429
LVdwik Lántgráff wielki był Tyran. Ten gdy miałvmieráć/ przykażałswoim mowiąc: Skoro vmrę włożćiesz ná mię Hábit Zakonu Cysterskiego/ tylko tego strzeżćie/ żeby to nie było poki iescze będę żyw. Vczynili ták/ vmárł/ y w kápicę obleczon był
Skrót tekstu: ZwierPrzykład
Strona: 322
Tytuł:
Wielkie zwierciadło przykładów
Autor:
Anonim
Tłumacz:
Szymon Wysocki
Drukarnia:
Jan Szarffenberger
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
przypowieści, specula (zwierciadła)
Tematyka:
obyczajowość
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1612
Data wydania (nie wcześniej niż):
1612
Data wydania (nie później niż):
1612
ale raczej żeby się nawrócił a żył. Mnich tedy on po Mszy/ jakoby z dalekiej krainy do siebie się nawróciwszy/ Ciało Pańskie przyjął/ a zatym zbawiennym lekarstwem doskonale ozdrowiał. Iacobus de Vitriaco lib: 2. cap: 3. In Vita S. Marię de Ognies. Habir Zakonny. Habit Zakonny. Habit Zakonny Ludwikowi Lantgrafowi po śmierci obleczony nie pomógł do zbawienia. 429
LUdwik Lantgraf wielki był Tyran. Ten gdy miałumierać/ przykażałswoim mówiąc: Skoro umrę włożciesz na mię Habit Zakonu Cysterskiego/ tylko tego strzeżcie/ żeby to nie było póki jeszcze będę żyw. Uczynili tak/ umarł/ i w kapicę obleczon był. Co gdy
ále ráczey żeby sie náwroćił á żył. Mnich tedy on po Mszy/ iákoby z dálekiey kráiny do śiebie sie náwroćiwszy/ Ciáło Páńskie przyiął/ á zátym zbáwiennym lekárstwem doskonále ozdrowiał. Iacobus de Vitriaco lib: 2. cap: 3. In Vita S. Marię de Ognies. Hábir Zakonny. Hábit Zakonny. Hábit Zakonny Ludwikowi Lántgraffowi po śmierći obleczony nie pomogł do zbáwienia. 429
LVdwik Lántgráff wielki był Tyran. Ten gdy miałvmieráć/ przykażałswoim mowiąc: Skoro vmrę włożćiesz ná mię Hábit Zakonu Cysterskiego/ tylko tego strzeżćie/ żeby to nie było poki iescze będę żyw. Vczynili ták/ vmárł/ y w kápicę obleczon był. Co gdy
Skrót tekstu: ZwierPrzykład
Strona: 322
Tytuł:
Wielkie zwierciadło przykładów
Autor:
Anonim
Tłumacz:
Szymon Wysocki
Drukarnia:
Jan Szarffenberger
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
przypowieści, specula (zwierciadła)
Tematyka:
obyczajowość
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1612
Data wydania (nie wcześniej niż):
1612
Data wydania (nie później niż):
1612
po Zakonnikach twoich/ czego Chrystus po Apostołach/ że quoties misistieos sine sacculo et pera nunquam aliquid defuit eis. Dlategoż ją zowiesz dominapaupertas. Doznawamy tego i my którzy w Zakonach ubogich żyjemy/ że imesmy ubożsi tym prędzej opatrzy Domina paupertas. Nie ma Klasztor żywności wnet od Dobrodzieja przyniesie Domina paupertas. Podarł się Habit a nie masz go za co kupić wnet u Panięcia wyprosi Domina paupertas. Jeśli Brewiarza trzeba albo jakiej książki znajdzie na to w szkatule u Szlachcica Domina paupertas. Każą w drogę daleką nie dawszy tylko krzyżyk na strawę pożywi w drodze Domina paupertas. Nie może ubogi Braciszek chodzić/ ustaną w dalekiej drodze nogi/ wyprosi podwodę
po Zakonnikách twoich/ czego Chrystus po Apostołách/ że quoties misistieos sine sacculo et pera nunquam aliquid defuit eis. Dlategoż ią zowiesz dominapaupertas. Doznawamy tego y my ktorzy w Zakonách vbogich żyiemy/ że imesmy vbożśi tym prędzey opátrzy Domina paupertas. Nie ma Klasztor żywnośći wnet od Dobrodźieiá przynieśie Domina paupertas. Podárł się Hábit á nie mász go zá co kupić wnet v Panięćia wyprośi Domina paupertas. Ieśli Brewiárza trzebá álbo iákiey kśiąszki znáydźie ná to w szkátule v Szláchćicá Domina paupertas. Każą w drogę dáleką nie dawszy tylko krzyżyk ná stráwę pożywi w drodze Domina paupertas. Nie może vbogi Bráćiszek chodźić/ vstáną w dálekiey drodze nogi/ wyprośi podwodę
Skrót tekstu: MijInter
Strona: 27
Tytuł:
Interregnum albo sieroctwo apostolskie
Autor:
Jacynt Mijakowski
Drukarnia:
Paweł Konrad
Miejsce wydania:
Lublin
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1632
Data wydania (nie wcześniej niż):
1632
Data wydania (nie później niż):
1632