i na oprawę królowej privatim się podpisowali i pieniądze od brandenburskich posłów brali. Zaczym ks. kanclerz od KiMci z tym do p. Wojewody przyszedł, aby to wszystko, co się w ten czas około tych rzeczy mówiło, na piśmie IM. dał. A panowie senatorowie, mało na tym mając, że ostre inwektywy tak z strony praktyk, jako i z strony złych a Rzpltej szkodliwych rad na p. Wojewodę czynili, ale nadto i żołnierzów swych tam do onego namiotu, gdzie tajemna rada była, naprowadzili, pobudzając ich naprzeciwko p. Wojewodzie i twierdząc przed niemi, że nic, jako na króla, tak i na senat nie
i na oprawę królowej privatim się podpisowali i pieniądze od brandeburskich posłów brali. Zaczym ks. kanclerz od KJMci z tym do p. Wojewody przyszedł, aby to wszystko, co się w ten czas około tych rzeczy mówiło, na piśmie JM. dał. A panowie senatorowie, mało na tym mając, że ostre inwektywy tak z strony praktyk, jako i z strony złych a Rzpltej szkodliwych rad na p. Wojewodę czynili, ale nadto i żołnierzów swych tam do onego namiotu, gdzie tajemna rada była, naprowadzili, pobudzając ich naprzeciwko p. Wojewodzie i twierdząc przed niemi, że nic, jako na króla, tak i na senat nie
Skrót tekstu: OpisPrawCz_III
Strona: 152
Tytuł:
Opisanie prawdziwe i porządne traktatów pod Janowcem
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1606
Data wydania (nie wcześniej niż):
1606
Data wydania (nie później niż):
1606
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Pisma polityczne z czasów rokoszu Zebrzydowskiego 1606-1608
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Jan Czubek
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1918
że by niezostawac tak in Contrarium przywodził żeby zostać ex ratione ze i on zostawał się. Podając mi wiela sposobów że będzie wiela okazy ze tam możemy być i postanowić de ulterioribus a potym wolno będzie czynić z tym co chcieć. Znowu tedy nachyliła się myśl do dej perswazyjej. Ksiądz Piekarski dowiedział się otym Traktacie dopiero inwektywy na mnie nieczyn tego coc po tym albo wiesz quo fine rzeczy pujdą a kiedy cię tu uwiedzie dulcedo dobrego mienia et usus Cohabitandi zec do tego nieprzyjdzie wyjechac do Polski kiedy nastąpią persuasiones Continuae , i ułowią cię że tu mięszkać będziesz z jakim przestazejesz takim się stajesz Zostaniesz Lutrem aż tu będzie piękna zony dobrać a
że by niezostawac tak in Contrarium przywodził zeby zostac ex ratione ze y on zostawał się. Podaiąc mi wiela sposobow że będzie wiela okazy ze tam mozęmy bydz y postanowić de ulterioribus a potym wolno będzie czynic z tym co chciec. Znowu tedy nachyliła się mysl do dey perswazyiey. Xiądz Piekarski dowiedział się otym Traktacie dopiero inwektywy na mnie nieczyn tego coc po tym albo wiesz quo fine rzeczy puydą a kiedy cię tu uwiedzie dulcedo dobrego mięnia et usus Cohabitandi zec do tego nieprzyidzie wyiechac do Polski kiedy nastąpią persuasiones Continuae , y ułowią cię że tu mięszkać będziesz z iakim przestazeiesz takim się staiesz Zostaniesz Lutrem asz tu będzie piękna zony dobrać a
Skrót tekstu: PasPam
Strona: 75v
Tytuł:
Pamiętniki
Autor:
Jan Chryzostom Pasek
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
pamiętniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1656 a 1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1656
Data wydania (nie później niż):
1688
, ktokolwiek naszych mandatów w tym słuchać nie będzie. EKsKUZA I.
XVII. Bronią się tym najprzód Genetliacy i Astrologowie. Iż pismo Z. jako to Izajasza, Jeremiasza, Pawła, Dziejów Apostołskich, tylko się ściąga do bałwochwalców, Areolów, Aruspików i tym podobnych. A zatym i Cenzury Kościelne, Ojców SS. inwektywy do niech się nie regulują; i owszem że im samo Pismo Z. sprzyja. Cytują tekst Sap. 8. A jeżeli wielości nauk żąda kto? wie przeszłe rzeczy i o przyszłych rozważa. J Psal: 32. Słowem Pańskim ugruntowane są Nieba i Duchem ust Jego wszystka moc ich. Mówią iż tylko Judycjarna potępiona
, ktokolwiek nászych mandatow w tym słucháć nie będzie. EXKUZA I.
XVII. Bronią się tym nayprzod Genetliacy y Astrologowie. Jż pismo S. iáko to Jzáiasza, Jeremiasza, Pawła, Dzieiow Apostolskich, tylko się ściąga do bałwochwalcow, Areolow, Aruspikow y tym podobnych. A zátym y Censury Kościelne, Oycow SS. inwektywy do niech się nie reguluią; y owszem że im samo Pismo S. sprzyia. Cytuią text Sap. 8. A ieżeli wielości náuk żąda kto? wie przeszłe rzeczy y o przyszłych rozważa. J Psal: 32. Słowem Pańskim ugruntowane są Nieba y Duchem ust Iego wszystka moc ich. Mowią iż tylko Judycyarna potępiona
Skrót tekstu: BystrzInfZup
Strona: 17
Tytuł:
Informacja zupełniejsza
Autor:
Wojciech Bystrzonowski
Miejsce wydania:
Lublin
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
astrologia, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1743
Data wydania (nie wcześniej niż):
1743
Data wydania (nie później niż):
1743