Krzeseł takichże No 4. — Krzeseł giętych, czerwoną skórą wybitych, No 13 — Stołków drewnianych, w kratkę z włóczki błękitnej, No 10. — Ittem takichże z włóczki zielonej No 4. — Stołków składanych, czarną skórą wybitych, No 2. — Taborecików starych, składanych, No 2. — Klawicymbał, u wierzchu fornerową robotą, No 1. — Parawanów chińską robotą, w pokrowcach płóciennych, No 3. — Piecyków saskich z osóbkami na wierzchu. — Łóżko drewniane, składane, No 1. — Rama wielka, wyzłacana, do portretów, No 1. — Parawaników drewnianych do łóżka No 2. — Luster
Krzeseł takichże No 4. — Krzeseł giętych, czerwoną skórą wybitych, No 13 — Stołków drewnianych, w kratkę z włóczki błękitnej, No 10. — Ittem takichże z włóczki zielonej No 4. — Stołków składanych, czarną skórą wybitych, No 2. — Taborecików starych, składanych, No 2. — Klawicymbał, u wierzchu fornerową robotą, No 1. — Parawanów chińską robotą, w pokrowcach płóciennych, No 3. — Piecyków saskich z osóbkami na wierzchu. — Łóżko drewniane, składane, No 1. — Rama wielka, wyzłacana, do portretów, No 1. — Parawaników drewnianych do łóżka No 2. — Luster
Skrót tekstu: ZamLaszGęb
Strona: 61
Tytuł:
Opis zamku w Laszkach Murowanych
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Laszki Murowane
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1748
Data wydania (nie wcześniej niż):
1748
Data wydania (nie później niż):
1748
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
. Jezusa przyprowadzono jawną grzesznicę, w ramach wyzłacanych, sub No 9.
Staruszek, w ramkach żółtych, sub No 468.
Lanczawtów nad oknami, na jednym batalia, na drugim białogłowy, obydwa sub No 543.
Garderobka. — Z tego Pokoju do Garderobki drzwi i odrzwi takie jak pierwsze. — W tej Garderobce klawicymbał czarny, chińskiej roboty, bardzo przedni, zawiaski, zameczki u niego mosiężne, pozłociste.
Gabinet. — Wchodząc z tego pokoju do Gabinetu Chińskiego, przednie drzwi i odrzwi takie jak i pierwsze. Drugie drzwi, chińską robotą, czerwone. Odrzwi marmurowe. Kominek marmurowy. Okien w tym gabinecie czworo, w drzewo oprawnych
. Jezusa przyprowadzono jawną grzesznicę, w ramach wyzłacanych, sub No 9.
Staruszek, w ramkach żółtych, sub No 468.
Lanczawtów nad oknami, na jednym batalia, na drugim białogłowy, obydwa sub No 543.
Garderobka. — Z tego Pokoju do Garderobki drzwi i odrzwi takie jak pierwsze. — W tej Garderobce klawicymbał czarny, chińskiej roboty, bardzo przedni, zawiaski, zameczki u niego mosiężne, pozłociste.
Gabinet. — Wchodząc z tego pokoju do Gabinetu Chińskiego, przednie drzwi i odrzwi takie jak i pierwsze. Drugie drzwi, chińską robotą, czerwone. Odrzwi marmurowe. Kominek marmurowy. Okien w tym gabinecie czworo, w drzewo oprawnych
Skrót tekstu: ZamLaszGęb
Strona: 71
Tytuł:
Opis zamku w Laszkach Murowanych
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Laszki Murowane
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1748
Data wydania (nie wcześniej niż):
1748
Data wydania (nie później niż):
1748
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
skąd, poco? Muszkiety wiszą na ścienie, Wydają od siebie cienie. Idę dalej, aż przepyszne Sala od kościoła bernard. Sień Pokoje
Obrazy, obicia pyszne. W pierwszym pokoju zwierzyna, Wszelkie sałaty, jarzyna, Naturalnie zmalowane, Od mistrza wypędzlowane. Dalej są okręty morskie, Szkuty kunsztowne zamorskie. Pozytywy, klawicymbał Znajdziesz lutnią, skrzypki, cymbał, Wijola z harfą dwoista, Z wierzchu i wśrzód, wbok troista Z strunami barzo wdzięcznemi, I z melodyjmi smacznymi; Na tych grawają muzycy Pańscy, choć są urzędnicy. Tamże nagórę chodzenie W zamknieniu, nadół schodzenie. Portyjery coś uchylę, Wszedłem w pokój
skąd, poco? Muszkiety wiszą na ścienie, Wydają od siebie cienie. Idę dalej, aż przepyszne Sala od kościoła bernard. Sień Pokoje
Obrazy, obicia pyszne. W pierwszym pokoju zwierzyna, Wszelkie sałaty, jarzyna, Naturalnie zmalowane, Od mistrza wypędzlowane. Dalej są okręty morskie, Szkuty kunsztowne zamorskie. Pozytywy, klawicymbał Znajdziesz lutnią, skrzypki, cymbał, Wijola z harfą dwoista, Z wierzchu i wśrzód, wbok troista Z strunami barzo wdzięcznemi, I z melodyjmi smacznymi; Na tych grawają muzycy Pańscy, choć są urzędnicy. Tamże nagórę chodzenie W zamknieniu, nadół schodzenie. Portyjery coś uchylę, Wszedłem w pokój
Skrót tekstu: JarzGośc
Strona: 48
Tytuł:
Gościniec abo krótkie opisanie Warszawy
Autor:
Adam Jarzębski
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
opisy geograficzne, opisy podróży
Tematyka:
architektura, geografia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1643
Data wydania (nie wcześniej niż):
1643
Data wydania (nie później niż):
1643
Tekst uwspółcześniony:
tak
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Ignacy Chrzanowski, Władysław Korotyński
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Warszawa
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Opieki nad Zabytkami Przeszłości
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1909
. Została u p. Ciężkowskiego. 430. Sukien czerwonych dwoje do tańca. 431. Namiot polowy, myśliwski, z worem włosianym i drągami. 432. Stołeczek niski, szpalerową robotą. 433. Stoliczek mały, okrągły, chyński z pokrowczykiem skórzanym J. 434. Perspektywa pokojowa Je K. Mci. 435. Klawicymbał dawny domu Króla Je Mci. 436. Skór do przykrycia stołów 437. Lichtarz wiszący, kryształowy, w pokrowcu czerwonym. Obrazy pokojowe.
438. Obraz Najświętszej Panny z P. Jezusem stojącym przy łonie, w czarnych ramkach za szkłem. J. 439. Obraz Pana Jezusa, Ecce Homo, za szkłem w ramkach
. Została u p. Cieszkowskiego. 430. Sukien czerwonych dwoje do tańca. 431. Namiot polowy, myśliwski, z worem włosianym i drągami. 432. Stołeczek niski, szpalerową robotą. 433. Stoliczek mały, okrągły, chyński z pokrowczykiem skórzanym J. 434. Perspektywa pokojowa Je K. Mci. 435. Klawicymbał dawny domu Króla Je Mci. 436. Skór do przykrycia stołów 437. Lichtarz wiszący, kryształowy, w pokrowcu czerwonym. Obrazy pokojowe.
438. Obraz Nayświętszey Panny z P. Jezusem stojącym przy łonie, w czarnych ramkach za szkłem. J. 439. Obraz Pana Jezusa, Ecce Homo, za szkłem w ramkach
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 62
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937