1694 R. Regestr obrazów zostawających w łaźni po drugiej stronie od folwarku, A nno 1694
1mo. Obraz wandykowy ręki, na którym pani Wowerisvitrat konterfekt reprezentuje, z Jaworowa, bez ram.
2do. Papieża Aleksandra Otoboniego konterfekt, oddany od Jegomości księdza biskupa warmińskiego, oddany w Warszawie 1690.
3tio. 2 konterfekty kardynałów rzymskiego maliowania, jeden od księdza opata strzemeszyńskiego Barbareni, na drugim kardynał Otoboni, od tegoż Jegomci oddane w Warszawie.
4to. Konterfekt księdza Kondeusza maliowana pana Ryznera w Warszawie.
5to. Konterfekt drugi, takiż, książęcia Tureni, maliowana pana Ryznera.
6to. Konterfektów parzystych siedm kopij owania Gotowiękiego:
1
1694 R. Regestr obrazów zostawających w łaźni po drugiej stronie od folwarku, A nno 1694
1mo. Obraz wandykowy ręki, na którym pani Wowerisvitrat konterfekt reprezentuje, z Jaworowa, bez ram.
2do. Papieża Aleksandra Otoboniego konterfekt, oddany od Jegomości księdza biskupa warmińskiego, oddany w Warszawie 1690.
3tio. 2 konterfekty kardynałów rzymskiego maliowania, jeden od księdza opata strzemeszyńskiego Barbareni, na drugim kardynał Otoboni, od tegoż Jegomci oddane w Warszawie.
4to. Konterfekt księdza Kondeusza maliowana pana Ryznera w Warszawie.
5to. Konterfekt drugi, takiż, książęcia Tureni, maliowana pana Ryznera.
6to. Konterfektów parzystych siedm kopij owania Gotowiękiego:
1
Skrót tekstu: ObŁazGęb
Strona: 144
Tytuł:
Spis obrazów w drugich Łazienkach w Żółkwi z 1694 r.
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1694
Data wydania (nie wcześniej niż):
1694
Data wydania (nie później niż):
1694
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
kunsztownych. Na góre wszedszy obaczysz zacne pokoje/ Kobiercy wyśmienitemi obite/ Statuj kosztowne/ łoża drogo usłane/ także drogie od kunsztu i sztuk kamienne Stoły. Zaraz skoro drzwi otworzysz/ zjednego do drugiego/ pięć obaczysz/ wszytko w kwadrat budowanych Pokojów/ których jest 20. Drogiemi i kosztownemi przyozdobione obiciami/ mianowicie Konterfekty kunsztowne/ których wykład/ tuż zaraz na brzegach wypisany stoi. Stamtąd do Monte Rosa, Wieś 3. mile/ niżeli w Monte Rosa staniesz/ możesz jechać/ przez Ogród Kardynalski/ gdzie obaczysz/ Jeleni/ Sarn/ i różnego dzikiego zwierza dostatkiem. Z Monte Rosa, do Bacano. Austeria 6. mil/
kunsztownych. Ná gore wszedszy obaczysz zacne pokoie/ Kobiercy wyśmienitemi obite/ Státuy kosztowne/ łożá drogo vsłáne/ tákże drogie od kunsztu y sztuk kámienne Stoły. Záraz skoro drzwi otworzysz/ ziednego do drugiego/ pięć obáczysz/ wszytko w quádrat budowánych Pokoiow/ ktorych iest 20. Drogiemi i kosztownemi przyozdobione obićiámi/ miánowićie Conterfekty kunsztowne/ ktorych wykład/ tuż záraz ná brzegách wypisány stoi. Ztámtąd do Monte Rosa, Wieś 3. mile/ niżeli w Monte Rosa stániesz/ możesz iecháć/ przez Ogrod Cárdinalski/ gdźie obaczysz/ Ieleni/ Sarn/ y roznego dźikiego źwierzá dostátkiem. Z Monte Rosa, do Bacano. Austeria 6. mil/
Skrót tekstu: DelicWłos
Strona: 89
Tytuł:
Delicje ziemie włoskiej
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
opisy geograficzne
Tematyka:
geografia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1665
Data wydania (nie wcześniej niż):
1665
Data wydania (nie później niż):
1665
signa secutis Terribilis castrorum acies cui sola favebit .
Nad Herbowną Tarczą Najjaśniejszego KrólEWICZA Polskiego JAKUBA.
Regi Responsa ferebat. Ter Centum scutati omnes. Virg:
Pod konterfektem jego.
Pneuma sacrum clypeis dum cinxit mille Mariam Vmbo Sobiesciadum Regius unus erat Hoc ancile potens est omnia regna tueri Et pro caelitibus belligerare capax .
Te Herby i Konterfekty ordynowane były po filarach kościelnych i po Chorach.
Inskrypcje na Bramach Triumfalnych za cmentarzem.
Na pierwszej kolumnie pod konterfektem Z. PIVSA z Zakonu Kaznodziejskiego.
Sanctificemini cras enim Dominus faciet inter vòs mirabilia. Jos. 3.
Z drugiej strony tej kolumny tegoż samego konterfekt z napisem.
Et Domui et Throno sit pax in
signa secutis Terribilis castrorum acies cui sola favebit .
Nád Herbowną Tárczą Nayiáśnieyszego KROLEWICZA Polskiego IAKVBA.
Regi Responsa ferebat. Ter Centum scutati omnes. Virg:
Pod konterfektem iego.
Pneuma sacrum clypeis dum cinxit mille Mariam Vmbo Sobiesciadum Regius unus erat Hoc ancile potens est omnia regna tueri Et pro caelitibus belligerare capax .
Te Herby y Konterfekty ordynowáne były po filárách kościelnych y po Chorách.
Inskrypcye ná Brámách Tryumfálnych zá cmentárzem.
Ná pierwszey kolumnie pod konterfektem S. PIVSA z Zakonu Káznodźieyskiego.
Sanctificemini cras enim Dominus faciet inter vòs mirabilia. Ios. 3.
Z drugiey strony tey kolumny tegoż sámego konterfekt z nápisem.
Et Domui et Throno sit pax in
Skrót tekstu: RelKor
Strona: Ev
Tytuł:
Relacja koronacji cudownego obrazu Najświętszej Marii Panny na Górze Różańcowej
Autor:
Anonim
Drukarnia:
Drukarnia Bracka Św. Trójcy
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
relacje
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1728
Data wydania (nie wcześniej niż):
1728
Data wydania (nie później niż):
1728
Swej strzegą alternaty, ziemia drży i skacze Od burzących kartanów i gęgliwych głosów Dabułchany, fajfrów, surm, szyposzów, doboszów I ręcznych muzykantów. Brzmią z marmuru ściany, Które krył jedwab złotem, srebrem przetykany W szpalerze dość kosztownym. A w ten się wlepiły Gościa wdzięcznego oczy, bowiem na nim były O! jakie konterfekty, znaczne czyny owe: Tu Ajaks z Ulissesem o Achillesowe Rynsztunki w pojedynku iż ustąpił kroku, Wstydem i gniewem zdjęty miecz w swym utkwił boku. Skąd ow plac bohatyrską krwią będąc polany — Krwią skropione farb rożnych zrodził tulipany. Zaś sam przesławne widzieć Herkulesa dziła: Jak wielorakie dziwy świata wygładziła jego waleczna ręka, gdy
Swej strzegą alternaty, ziemia drży i skacze Od burzących kartanow i gęgliwych głosow Dabułchany, fajfrow, surm, szyposzow, doboszow I ręcznych muzykantow. Brzmią z marmuru ściany, Ktore krył jedwab złotem, srebrem przetykany W szpalerze dość kosztownym. A w ten się wlepiły Gościa wdzięcznego oczy, bowiem na nim były O! jakie konterfekty, znaczne czyny owe: Tu Ajaks z Ulissesem o Achillesowe Rynsztunki w pojedynku iż ustąpił kroku, Wstydem i gniewem zdjęty miecz w swym utkwił boku. Skąd ow plac bohatyrską krwią będąc polany — Krwią skropione farb rożnych zrodził tulipany. Zaś sam przesławne widzieć Herkulesa dziła: Jak wielorakie dziwy świata wygładziła jego waleczna ręka, gdy
Skrót tekstu: KorczWiz
Strona: 46
Tytuł:
Wizerunk złocistej przyjaźnią zdrady
Autor:
Adam Korczyński
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
poematy epickie
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1698
Data wydania (nie wcześniej niż):
1698
Data wydania (nie później niż):
1698
Tekst uwspółcześniony:
tak
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Roman Pollak, Stefan Saski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Polska Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1949