siedemnaście nr. 17, małych, na blasze malowanych, w jednym zaś obrazie w środku Europy nie masz. Nb. Te się w Skarbcu Willanowskim zostają. Skarbczyk gurny, w którym były obrazy z Galerii dolnej i z Biblioteki.
149. Obraz Vulcanus z Wenerą i z Marsem bez ramy 150. Obraz holenderski, lanszaft, na którym batalia, a jeden z gołą szpadą dobytą uchodzi, w ramach czarnych 151. Obraz holenderski, lanszaft, pod drzewem ludzie spoczywają, w ramach czarnych 152. Obraz wchodzącego kawalera czyli lokaja do pokoju, przeciwko damie w białej szacie, w ramach czarnych 153. Obraz Praedicatio Sancti Joannis na ambonie, w
siedemnaście nr. 17, małych, na blasze malowanych, w jednym zaś obrazie w szrodku Europy nie masz. Nb. Te się w Skarbcu Willanowskim zostają. Skarbczyk gurny, w którym były obrazy z Galerji dolney y z Biblioteki.
149. Obraz Vulcanus z Wenerą y z Marsem bez ramy 150. Obraz holenderski, lanszaft, na którym batalia, a jeden z gołą szpadą dobytą uchodzi, w ramach czarnych 151. Obraz holenderski, lanszaft, pod drzewem ludzie spoczywają, w ramach czarnych 152. Obraz wchodzącego kawalera czyli lokaja do pokoju, przeciwko damie w białey szacie, w ramach czarnych 153. Obraz Praedicatio Sancti Joannis na ambonie, w
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 74
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
. Te się w Skarbcu Willanowskim zostają. Skarbczyk gurny, w którym były obrazy z Galerii dolnej i z Biblioteki.
149. Obraz Vulcanus z Wenerą i z Marsem bez ramy 150. Obraz holenderski, lanszaft, na którym batalia, a jeden z gołą szpadą dobytą uchodzi, w ramach czarnych 151. Obraz holenderski, lanszaft, pod drzewem ludzie spoczywają, w ramach czarnych 152. Obraz wchodzącego kawalera czyli lokaja do pokoju, przeciwko damie w białej szacie, w ramach czarnych 153. Obraz Praedicatio Sancti Joannis na ambonie, w ramach czarnych 154. Obraz na którym pasterz w kapeluszu nad bydłem, a dziewka się wiszcze, w ramach czarnych 155
. Te się w Skarbcu Willanowskim zostają. Skarbczyk gurny, w którym były obrazy z Galerji dolney y z Biblioteki.
149. Obraz Vulcanus z Wenerą y z Marsem bez ramy 150. Obraz holenderski, lanszaft, na którym batalia, a jeden z gołą szpadą dobytą uchodzi, w ramach czarnych 151. Obraz holenderski, lanszaft, pod drzewem ludzie spoczywają, w ramach czarnych 152. Obraz wchodzącego kawalera czyli lokaja do pokoju, przeciwko damie w białey szacie, w ramach czarnych 153. Obraz Praedicatio Sancti Joannis na ambonie, w ramach czarnych 154. Obraz na którym pasterz w kapeluszu nad bydłem, a dziewka się wiszcze, w ramach czarnych 155
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 74
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
, rżniętych 229. Obraz Nativitatis Christi na marmurze czarnym, w ramkach rżniętych, złocistych 280. Obraz rżnięty słoniowej kości, lwów szczwanie reprezentujący, na aksamicie czarnym, w ramach czarnych 231. Obraz holenderski na którym bydło, a pasterz na koniu, drugi zaś kozę za rogi trzyma, w ramach czarnych 232. Obraz lanszaft zieleniawy, na nim barki i rybacy ryby łowią, przebity, w ramach czarych z lisztewką złocistą. 233. Obraz nocna sztuka, Captivatio Christi, bez ramy 234. Obraz ludzi różnych podróżnych, jedni w karty grają, drudzy piją, świec buty łata, Bombocia malarza, w ramach czarnych 236. Obraz deszczka malowana
, rżniętych 229. Obraz Nativitatis Christi na marmurze czarnym, w ramkach rżniętych, złocistych 280. Obraz rżnięty słoniowey kości, lwów szczwanie reprezentujący, na aksamicie czarnym, w ramach czarnych 231. Obraz holenderski na którym bydło, a pasterz na koniu, drugi zaś kozę za rogi trzyma, w ramach czarnych 232. Obraz lanszaft zieleniawy, na nim barki y rybacy ryby łowią, przebity, w ramach czarych z lisztewką złocistą. 233. Obraz nocna sztuka, Captivatio Christi, bez ramy 234. Obraz ludzi różnych podróżnych, jedni w karty grają, drudzy piją, świec buty łata, Bombocia malarza, w ramach czarnych 236. Obraz deszczka malowana
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 78
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
którym dama siedzi. 248. Obrazów dam i kawalerów francuskich nr. 13. Nb. Tylko 8 sztuk nr. 10. 249. Obraz wielki na którym Wieczerza Pańska w ramach złocistych. 250. Obraz na którym Niemczyk u stołu siedzi, a przed nim pies 251. Obraz na którym Gryfon. 252. Obraz lanszaft wielki, na którym ruiny, i osoby jadące na mułach, w ramach metalem złoconych. 253. Obraz wielki na którym lutnia i różne instrumenta matematyczne, zegarek i dwoje waza srebrne, w ramach metalem złoconych. 254. Obraz lanszaft, na którym woda z gór spada, w ramach czarnych, z lisztewką złocistą.
którym dama siedzi. 248. Obrazów dam i kawalerów francuskich nr. 13. Nb. Tylko 8 sztuk nr. 10. 249. Obraz wielki na którym Wieczerza Pańska w ramach złocistych. 250. Obraz na którym Niemczyk u stołu siedzi, a przed nim pies 251. Obraz na którym Gryfon. 252. Obraz lanszaft wielki, na którym ruiny, y osoby jadące na mułach, w ramach metalem złoconych. 253. Obraz wielki na którym lutnia y różne instrumenta matematyczne, zegarek y dwoje waza srebrne, w ramach metalem złoconych. 254. Obraz lanszaft, na którym woda z gór spada, w ramach czarnych, z lisztewką złocistą.
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 9
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
siedzi, a przed nim pies 251. Obraz na którym Gryfon. 252. Obraz lanszaft wielki, na którym ruiny, i osoby jadące na mułach, w ramach metalem złoconych. 253. Obraz wielki na którym lutnia i różne instrumenta matematyczne, zegarek i dwoje waza srebrne, w ramach metalem złoconych. 254. Obraz lanszaft, na którym woda z gór spada, w ramach czarnych, z lisztewką złocistą. 255. Obraz, na którym głowa starca na płótnie malowana, do deszczki przyklejana, w ramie czarnej 236. Obraz, na którym osoba jakaś, w cza.rnej sukni i w czarnym kołpaku siedząca w krześle, w perspektywie zbór
siedzi, a przed nim pies 251. Obraz na którym Gryfon. 252. Obraz lanszaft wielki, na którym ruiny, y osoby jadące na mułach, w ramach metalem złoconych. 253. Obraz wielki na którym lutnia y różne instrumenta matematyczne, zegarek y dwoje waza srebrne, w ramach metalem złoconych. 254. Obraz lanszaft, na którym woda z gór spada, w ramach czarnych, z lisztewką złocistą. 255. Obraz, na którym głowa starca na płótnie malowana, do deszczki przyklejana, w ramie czarnej 236. Obraz, na którym osoba jakaś, w cza.rney sukni y w czarnym kołpaku siedząca w krześle, w perspektywie zbór
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 9
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
, pieszo i na wózkach, koło nich cyganki z dziećmi z kociołkami i różnymi kuchennymi naczyniami, w ramkach czarnych. 277. Obraz szaro malowany, na którym Harona osoba i żołnierze siedzący, w ramach czarnych 278. Obrazków para staroświeckich, na jednym król, na drugim królowa malowana, w ramkach czarnych. 279. Lanszaft na desce dębowej drzewa malowane, bez ram. 280. Obraz na desce dębowej, kucharka z bażantem, w ramkach czarnych. 281. Obraz spory, na którym Salvator Mundi, bez ram. Nb. z ramami. 282. Obraz na desce lipowej Annuntiationis BVMariae. staroświecko po grecku malowany, ramka prosta 283.
, pieszo y na wózkach, koło nich cyganki z dziećmi z kociołkami y różnymi kuchennymi naczyniami, w ramkach czarnych. 277. Obraz szaro malowany, na którym Harona osoba y żołnierze siedzący, w ramach czarnych 278. Obrazków para staroświeckich, na jednym król, na drugim królowa malowana, w ramkach czarnych. 279. Lanszaft na desce dębowey drzewa malowane, bez ram. 280. Obraz na desce dębowey, kucharka z bażantem, w ramkach czarnych. 281. Obraz spory, na którym Salvator Mundi, bez ram. Nb. z ramami. 282. Obraz na desce lipowey Annuntiationis BVMariae. staroświecko po grecku malowany, ramka prosta 283.
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 80
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
, w ramie czarnej 295. Obrazek okrągły, lanszafcik na płótnie, w ramkach czarnych, do deski przyklejany 296. Obraz na desce, konterfekt reginae Scottorum, w ramkach czarnych 297. Obraz konterfekt osoby cudzoziemskiej w zbroi malowanej na desce, w ramkach czarnych 298. Ptak na płótnie malowany, spodem ramka prosta 299. Lanszaft na którym bydło holenderskie i pastuch, wsparłszy się na wole, w ramkach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 300. Obraz na którym papuga z kotem morskim przy tym na drzewie Chamamilla gadzina w ramach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 301. Obrazów para lanszaftów, na których drzewa i osoby drobno malowane, w
, w ramie czarnej 295. Obrazek okrągły, lanszafcik na płótnie, w ramkach czarnych, do deski przyklejany 296. Obraz na desce, konterfekt reginae Scottorum, w ramkach czarnych 297. Obraz konterfekt osoby cudzoziemskiey w zbroi malowaney na desce, w ramkach czarnych 298. Ptak na płótnie malowany, spodem ramka prosta 299. Lanszaft na którym bydło holenderskie y pastuch, wsparłszy się na wole, w ramkach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 300. Obraz na którym papuga z kotem morskim przy tym na drzewie Chamamilla gadzina w ramach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 301. Obrazów para lanszaftów, na których drzewa y osoby drobno malowane, w
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 81
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937