i Grekom pomoc do jedności przysć. Błedy i Herezyje Zachariasza Gergana Greka/ w jego katehiśmie drukowanym. A. 1622.
ZE do pokazania i do dowodów wiary/ dosyć jest na piśmie Z. Ze pismo ś. jest samo przez się jasne i odkryte Ze pismaś. wykładaczem/ jest toż same pismo. Ze Machabejskie kisięgi wszytkie są Apokryfne. Ze Tradytie są niepotrzebne. Ze Dawid przez zabicie Uriasza/ straciłby wiarę. Ze dusza bez ciała cierpieć niemoże. Ze Cerkiew jest zebranie świętych. Ze Pan Chrystus/ ile jest głową Cerkwie/ jest wszędzie. Ze Rzymski Biskup nie jest Piotra Z. Apostoła Successor. Ze Papież pogardza
y Graekom pomoc do iednośći przysć. Błedy y Hęrezyie Zácháryaszá Gergáná Gręká/ w iego kátehismie drukowánym. A. 1622.
ZE do pokazánia y do dowodow wiáry/ dosyć iest ná piśmie S. Ze pismo ś. iest sámo przez sie iásne y odkryte Ze pismáś. wykłádáczem/ iest toż sáme pismo. Ze Máchábeyskie kiśięgi wszytkie są Apokryphne. Ze Tráditie są niepotrzebne. Ze Dawid przez zábićie Vryaszá/ stráćiłby wiárę. Ze duszá bez ćiáłá ćierpieć niemoże. Ze Cerkiew iest zebránie świętych. Ze Pan Chrystus/ ile iest głową Cerkwie/ iest wszędźie. Ze Rzymski Biskup nie iest Piotrá S. Apostołá Successor. Ze Papież pogardza
Skrót tekstu: SmotApol
Strona: 118
Tytuł:
Apologia peregrinacjej do Krajów Wschodnich
Autor:
Melecjusz Smotrycki
Miejsce wydania:
Dermań
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1628
Data wydania (nie wcześniej niż):
1628
Data wydania (nie później niż):
1628
, dwa tysiące trzysta, aliàs przez lat słonecznych sześć, przez pięć Miesięcy, i dni 20. Danielis cáp: 8.14. Karani także byli za Jeruzalem Miasto Epifanes, i Epator, 1. Machabaeorum cap: 6.62. Nicanor tamże w wierszu 43. Bachides, Apollonius, Tryfon, jako pierwsze Machabejskie Księgi świadczą. M. Crassus CN. Pompejus u Autorów Plutarcha i Herodota nieszczęśliwe ponieśli kazusy po wzięciu Jerozolimy. Ammonitowie, Moabitowie, Filistyńczykowie, Idumejczykowie, Syryiczykowie. Tyryiczykowie byli także karani za też Z. Miasto. Po Babilońskiej niewoli, i zrujnowaniu przez Babilończyków Jeruzalem Miasta, mury Nehemiasz wystawił in spatio 52. dni
, dwa tysiące trzysta, aliàs przez lát słonecznych sześć, przez pięć Miesięcy, y dni 20. Danielis cáp: 8.14. Karani także byli za Ieruzalem Miasto Epiphanes, y Epator, 1. Machabaeorum cap: 6.62. Nicanor tamże w wierszu 43. Bacchides, Apollonius, Tryphon, iako pierwsze Machabeyskie Księgi świadczą. M. Crassus CN. Pompeius u Autorów Plutarcha y Herodota nieszczęśliwe ponieśli kazusy po wzięciu Ierozolimy. Ammonitowie, Moabitowie, Filistyńczykowie, Idumeyczykowie, Syryiczykowie. Tyryiczykowie byli także karani za też S. Miasto. Po Babylońskiey niewoli, y zruynowaniu przez Babylończyków Ierusalem Miasta, mury Nehemiász wystawił in spatio 52. dni
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 490
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756