Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 6 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 do Cerkwie/ matka nie da chodzić. To dzisia mama [mama:subst:sg:nom:f] święci/ a nanusiek pości/ Do Żydów na gorzałkę FraszSow 1614
1 do Cerkwie/ mátká nie da chodźić. To dźiśia mámá [mama:subst:sg:nom:f] święći/ á nánuśiek pośći/ Do Zydow gorzałkę FraszSow 1614
2 wynidzie protastacją, actum z Sejmiku cassatur, i żadnej mama [mama:subst:sg:nom:f] activitatem, i zaraz rozieżdzać się Sejmikująca Szlachta powinna. RadzKwest 1743
2 wynidźie protastácyą, actum z Seymiku cassatur, y żadney mama [mama:subst:sg:nom:f] activitatem, y záraz rozieżdzać się Seymikuiąca Szlachtá powinna. RadzKwest 1743
3 Jak najpiękniejsza lilia; Wkoło rzędem sztylowana, Od A mama [mama:subst:sg:nom:f] zmalowana. Znajdziesz tamże cudo wielkie Ich zasług, przygody JarzGośc 1643
3 Jak najpiękniejsza lilija; Wkoło rzędem sztylowana, Od A mmama [mama:subst:sg:nom:f] zmalowana. Znajdziesz tamże cudo wielkie Ich zasług, przygody JarzGośc 1643
4 po Ukrainie wszystkiej, bez sprzeczki kozackiej, prócz U mama [mama:subst:sg:nom:f] , Bohusławia, Sobotowa, Czeheryna i inszych kilka fortec JemPam między 1683 a 1693
4 po Ukrainie wszystkiej, bez sprzeczki kozackiej, prócz U mama [mama:subst:sg:nom:f] , Bohusławia, Sobotowa, Czeheryna i inszych kilka fortec JemPam między 1683 a 1693
5 udawszy/ chowacie kazała? Wierzono: a też tylko mama [mama:subst:sg:nom:f] to wiedziała. Iści ślub/ i ojciec krzci OvŻebrMet 1636
5 vdawszy/ chowácie kazáłá? Wierzono: á też tylko mámá [mama:subst:sg:nom:f] to wiedźiáłá. Iśći ślub/ y oyćiec krzći OvŻebrMet 1636
6 do Cerkwie/ matka nie da chodzić. To dzisia mama [mama:subst:sg:nom:f] święci/ a nanusiek pości/ Do Żydów na gorzałkę FraszNow 1615
6 do Cerkwie/ mátká nie da chodźić. To dźiśia mámá [mama:subst:sg:nom:f] święći/ á nánuśiek pośći/ Do Zydow gorzałkę FraszNow 1615