formuje niż drugich, jako jedno drzewo prędzej roście niż drugie. 24. Czemu na czas potomstwo Ridzicom namniej nie podobne? To idzie po wielkiej części za tym iż fantazyja albo imaginacja macierzyńska obraz inakszy wyrażała sobie. 25. Czemu co fantazyja wyraża to na potomstwie okazuje? Widzieć to dobrze w niektórych znamionach które w wejrzenia Matczynego a zatym z fantazyj na potomstwie zostały, to nie z tąd idzie, aby moc która formuje członki poglądała na fantazyja, bo ta nie więcej widzi niżeli w drzewie: ale że fantazyja odmienia humory i duchy, a zatym i ciepło i inne własności które do formowania należą, a to czyni za sprawą apetytu który jakie
formuie niż drugich, iáko iedno drzewo prędzey rośćie niż drugie. 24. Czemu na czas potomstwo Ridźicom námniey nie podobne? To idźie po wielkiey częśći zá tym iż fantázyia álbo imaginácyá maćierzyńska obraz inákszy wyrażáła sobie. 25. Czemu co fantazyia wyraża to na potomstwie okázuie? Widźieć to dobrze w niektorych známionách ktore w weyrzeniá Mátczynego á zatym z fantazyi ná potomstwie zostały, to nie z tąd idźie, áby moc ktorá formuie członki poglądałá ná fantazyia, bo tá nie więcey widźi niżeli w drzewie: ále że fantázyia odmienia humory y duchy, á zátym y ćiepło y inne własnośći ktore do formowánia należą, á to czyni zá sprawą appetytu ktory iákie
Skrót tekstu: TylkRoz
Strona: 265
Tytuł:
Uczone rozmowy
Autor:
Wojciech Tylkowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1692
Data wydania (nie wcześniej niż):
1692
Data wydania (nie później niż):
1692