złotą niepogodę rzucającego, gdzie Kupidynek z kołczana wyrzuca strzały, a chwyta złoto i sypie do kołczana; trzeci[...] z obłokiem coëuntis et in ultimo actus passu; te trzy obrazy nie mają szacunku. Od króla francuskiego dawał Ambasiator pięćdziesiąt tysięcy luidorów, zbyć nie chciano, i t. d. Innych raritates wiele. Samych obrazów miniaturowych sztuk pięknych jest kilkaset i t. d.
Pałac Pallawicyniego, nie wielki, lecz ozdób siła mający, w każdym pokoju coś osobliwego, w pierwszym: obicie aksamitne karmazynowe, samo przez się, z galonem złotym; krzeseł garniturowych dwadzieścia, zwierciadło z kryształowemi ramami bardzo wielkie, luster sześć okrągłych sporych ze szlifowanemi we środku
złotą niepogodę rzucającego, gdzie Kupidynek z kołczana wyrzuca strzały, a chwyta złoto i sypie do kołczana; trzeci[...] z obłokiem coëuntis et in ultimo actus passu; te trzy obrazy nie mają szacunku. Od króla francuzkiego dawał Ambasiator pięćdziesiąt tysięcy luidorów, zbyć nie chciano, i t. d. Innych raritates wiele. Samych obrazów miniaturowych sztuk pięknych jest kilkaset i t. d.
Pałac Pallawicyniego, nie wielki, lecz ozdób siła mający, w każdym pokoju coś osobliwego, w pierwszym: obicie axamitne karmazynowe, samo przez się, z galonem złotym; krzeseł garniturowych dwadzieścia, zwierciadło z kryształowemi ramami bardzo wielkie, luster sześć okrągłych sporych ze szlifowanemi we środku
Skrót tekstu: ZawiszaPam
Strona: 96
Tytuł:
Pamiętniki
Autor:
Krzysztof Zawisza
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
pamiętniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1715 a 1717
Data wydania (nie wcześniej niż):
1715
Data wydania (nie później niż):
1717
Tekst uwspółcześniony:
tak
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Julian Bartoszewicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Warszawa
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Jan Zawisza
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1862
ekspressją. Jeden Dianny nad śpiącym człekiem, drugi Wenery w Herkulesowym stroju, przy której nagi Herkules, trzeci mężczyzny, kładącego obuwie na nogi Wenerze.
133 + Obraz pół łokciowy, w ramach czarnych, z ekspressją Aleksandra Cesarza, którego metressę nagą konterfektu je Apeles.
134 + Obrazków parzystych w ramkach, za szkłem, miniaturowych, 2, z ekspressją Akteona i Dianny, drugi bogini na obłokach, z parą koni etc.
135 + Obrazów półłokciowych 2, w ramkach czarnych, z brzegami złocistemi, z ekspressją jeden wołów i dwóch pastyrzów z pastyrką, drugi pastyrki z czterema wołmi nad rzeką.
136 + Obrazy 2 równe sobie, łokciowe,
ekspressją. Jeden Dianny nad śpiącym człekiem, drugi Wenery w Herkulesowym stroju, przy której nagi Herkules, trzeci mężczyzny, kładącego obuwie na nogi Wenerze.
133 + Obraz pół łokciowy, w ramach czarnych, z ekspressją Aleksandra Cesarza, którego metressę nagą konterfektu je Apelles.
134 + Obrazków parzystych w ramkach, za szkłem, miniaturowych, 2, z ekspressją Akteona i Dianny, drugi bogini na obłokach, z parą koni etc.
135 + Obrazów półłokciowych 2, w ramkach czarnych, z brzegami złocistemi, z ekspressją jeden wołów i dwóch pastyrzów z pastyrką, drugi pastyrki z czterema wołmi nad rzeką.
136 + Obrazy 2 równe sobie, łokciowe,
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 178
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
, białogłowa druga na tegoż kawaliera patrzącej.
147 + Obraz łokciowy, z ekspressją ogrodniczki i człeka, na ziemi siedzącego.
148 + Obraz w pozłocistych ramkach, z ekspressją wiewiórki srokatej.
149 + Obrazków para, za szkłem, w ramkach gruszkowych, ćwierciowy, z ekspressją kwiatów w dzbanuszku.
150 + Obrazków 2 miniaturowych, za szkłem, w ramkach snycyrskich, bez pozłoty, z ekspressją Marii Magdaleny.
151 + Obrazów owal, 2 półłokciowych, z ekspressją mniszek weneckich.
152 + Obrazek smelcowany, na miedzi, z ekspressją białogłowy na bandurce grającej.
153 + Obraz wzwyż, na ćwierci 2, z ekspressją Wulkana.
154 + Obraz
, białogłowa druga na tegoż kawaliera patrzącej.
147 + Obraz łokciowy, z ekspressją ogrodniczki i człeka, na ziemi siedzącego.
148 + Obraz w pozłocistych ramkach, z ekspressją wiewiórki srokatej.
149 + Obrazków para, za szkłem, w ramkach gruszkowych, ćwierciowy, z ekspressją kwiatów w dzbanuszku.
150 + Obrazków 2 miniaturowych, za szkłem, w ramkach snycyrskich, bez pozłoty, z ekspressją Marii Magdaleny.
151 + Obrazów owal, 2 półłokciowych, z ekspressją mniszek weneckich.
152 + Obrazek smelcowany, na miedzi, z ekspressją białogłowy na bandurce grającej.
153 + Obraz wzwyż, na ćwierci 2, z ekspressją Wulkana.
154 + Obraz
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 179
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
, z ekspressją jeden psów uganiających łabędzia, drugi uganiających psów czaplę.
181 + Portret, łokciowy, mężczyzny z kołnierzykiem białym, w paludamencie.
182 + Obraz 2-ćwierciowy, ośmgraniasty, w ramkach złocistych, z ekspressją głowy starca.
183 Portrecików małych, in circulo, w czarnych ramkach, z pozłotą, za szkłem, miniaturowych, No 4, z ekspressją dam cum cornucopia.
184 + Obraz na łokci 1 ½, z ekspressją pastucha z pieskiem, kozłem, baranem i owcą, a F. Rosa. No 3 tio. W pokoju trzecim, sypialnym
185 + Obraz wielki z ekspressją króla Jana III z królową, siedzących na majestacie.
, z ekspressją jeden psów uganiających łabędzia, drugi uganiających psów czaplę.
181 + Portret, łokciowy, mężczyzny z kołnierzykiem białym, w paludamencie.
182 + Obraz 2-ćwierciowy, ośmgraniasty, w ramkach złocistych, z ekspressją głowy starca.
183 Portrecików małych, in circulo, w czarnych ramkach, z pozłotą, za szkłem, miniaturowych, No 4, z ekspressją dam cum cornucopia.
184 + Obraz na łokci 1 ½, z ekspressją pastucha z pieskiem, kozłem, baranem i owcą, a F. Rosa. No 3 tio. W pokoju trzecim, sypialnym
185 + Obraz wielki z ekspressją króla Jana III z królową, siedzących na majestacie.
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 180
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
Sybilli modlącej się przed Apollinem, w ramach złocistych 121. Obraz świętego Hieronima w ramach złocistych 122. Obraz Heleny królowej angielskiej w ramkach złocistych 123. Obraz na blasze, na którym Neptunus i insi bożkowie siedzący, w ramkach złocistych 124. Obrazek na blasze, na którym Żuława, reprezentowana ramkach złocistych 125. Obrazków para miniaturowych, w ramkach metalowych trybowanych, maleńkich, złocistych. 126. Obrazów para chyńskich na białym atlasie, na jednym chart, na drugim tygrys 127. Obraz na którym aniołowie krzyż na powietrzu trzymają, w ramach złocistych 128. Obraz na marmurze czarnym Chrystusa Pana w Ogroycu się modlącego, Wandyka malarza, w ramach złocistych 129
Sybilli modlącej się przed Apollinem, w ramach złocistych 121. Obraz świętego Hieronima w ramach złocistych 122. Obraz Heleny królowey angielskiey w ramkach złocistych 123. Obraz na blasze, na którym Neptunus y insi bożkowie siedzący, w ramkach złocistych 124. Obrazek na blasze, na którym Żuława, reprezentowana ramkach złocistych 125. Obrazków para miniaturowych, w ramkach metalowych trybowanych, maleńkich, złocistych. 126. Obrazów para chyńskich na białym atlasie, na jednym chart, na drugim tygrys 127. Obraz na którym anjołowie krzyż na powietrzu trzymają, w ramach złocistych 128. Obraz na marmurze czarnym Chrystusa Pana w Ogroycu się modlącego, Wandyka malarza, w ramach złocistych 129
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 72
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
, maleńkich, złocistych. 126. Obrazów para chyńskich na białym atlasie, na jednym chart, na drugim tygrys 127. Obraz na którym aniołowie krzyż na powietrzu trzymają, w ramach złocistych 128. Obraz na marmurze czarnym Chrystusa Pana w Ogroycu się modlącego, Wandyka malarza, w ramach złocistych 129. Obrazów monarchii chyńskich, miniaturowych, w ramkach czarnych, toczonych, sztuk nr. 24. Garderoba Króla Jego Mci.
130. Obraz Annuntiationis BVMariae na blasze, w ramach rżniętych złocistych. - Nb. Ten jest u OO. Kapucynów. 131. Obraz Panny Marii z Panem Jezusem i z świętym Janem u nóg leżącym i z świętym Józefem w
, maleńkich, złocistych. 126. Obrazów para chyńskich na białym atlasie, na jednym chart, na drugim tygrys 127. Obraz na którym anjołowie krzyż na powietrzu trzymają, w ramach złocistych 128. Obraz na marmurze czarnym Chrystusa Pana w Ogroycu się modlącego, Wandyka malarza, w ramach złocistych 129. Obrazów monarchji chyńskich, miniaturowych, w ramkach czarnych, toczonych, sztuk nr. 24. Garderoba Króla Jego Mci.
130. Obraz Annuntiationis BVMariae na blasze, w ramach rżniętych złocistych. - Nb. Ten jest u OO. Kapucynów. 131. Obraz Panny Marji z Panem Jezusem y z świętym Janem u nóg leżącym y z świętym Józefem w
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 72
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
lisztewką czarną, po których sztuki metalowe złociste, aspis do koła ramy falso 144. Obraz świętego Jakuba w takichże ramach 145. Obraz marmurowy białej bogini przemijającej się w drzewo, w ramach czarnych, ośmiograniastych 146. Obraz deszczkę sosnową reprezentujący, na którym obrazek pod zasłonką kastorową 147. Obrazków cztery nr. 4, miniaturowych, małych, za szkłem, ramki drewniane, rżnięte, złociste Biblioteka.
148. Obrazów cztery nr. 4. Quatuor partes Mundi reprezentujące, każdej w osobnej ramie, która z osobna continet w sobie obrazków siedemnaście nr. 17, małych, na blasze malowanych, w jednym zaś obrazie w środku Europy nie masz.
lisztewką czarną, po których sztuki metalowe złociste, aspis do koła ramy falso 144. Obraz świętego Jakuba w takichże ramach 145. Obraz marmurowy białey bogini przemijającey się w drzewo, w ramach czarnych, ośmiograniastych 146. Obraz deszczkę sosnową reprezentujący, na którym obrazek pod zasłonką kastorową 147. Obrazków cztery nr. 4, miniaturowych, małych, za szkłem, ramki drewniane, rżnięte, złociste Biblioteka.
148. Obrazów cztery nr. 4. Quatuor partes Mundi reprezentujące, każdey w osobnej ramie, która z osobna continet w sobie obrazków siedemnaście nr. 17, małych, na blasze malowanych, w jednym zaś obrazie w szrodku Europy nie masz.
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 73
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937