INFAMES.
TRakowie Scytijski Naród, Gete, Sauromate, tojest Jaszczurczych oczu. Scytowie, Geloni, Masagetowie, Bisaltowie, Getulowie, Numidowie, Maurowie, Sicylijscy Królowie. Tyrani, o których Kurciusz Tyranorum, Siciliâ, nulla terra faracior. BUZYRYS Król Egipski Gości zabijał na Ofiarę Jowiszowi : Falarys Sicylijski Tyran, Ludzi piekł w Wole miedzianym, od Perylla inwentowanym. Terodymas albo Teromedon Król, vulgo Han Tatarski, krwią ludzką Lwy pojący : Diomedos zaś Król Tracyj, konie krwią napawał: ATREUSZ Król Argivorum, czyli Mycenów, Tyestesa Synów pobił, i mięsem ich tegoż Tyestesa Ojca karmił : Scyron Rożbojnik nogi sobie umywać kazał, a potym ze skały
INFAMES.
TRákowie Scytiyski Národ, Getae, Sauromatae, toiest Iaszczurczych oczu. Scytowie, Geloni, Masagetowie, Bisaltowie, Getulowie, Numidowie, Maurowie, Sicyliyscy Krolowie. Tyranni, o ktorych Kurciusz Tyrannorum, Siciliâ, nulla terra faracior. BUZYRIS Krol Egypski Gości zabiiał ná Ofiárę Iowiszowi : Falaris Sicyliyski Tyran, Ludzi piekł w Wole miedzianym, od Perilla inwentowanym. Terodimas álbo Teromedon Krol, vulgò Han Tatarski, krwią ludzką Lwy poiący : Diomedos záś Krol Trácyi, konie krwią napawał: ATREUSZ Krol Argivorum, czyli Mycenow, Tyestesa Synow pobił, y mięsem ich tegoż Tyestesa Oyca karmił : Scyron Rożboynik nogi sobie umywáć kázał, á potym ze skáły
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 972
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
nie jest żona Z. Piotra o której Relikwiach non constat. Perpetua znaczy wieczną, á Felicitas szczęśliwość u Łacinników.
PELAGII Z. Panny meczenniczki 4. albo 19. Maja. Była z Tarsu miasta Cilicii od Biskupa imieniem Klino, z krynicy wynikającej cudownie ochrzczona. Za statek wiary i Panieństwa za Diokleciana Cesarza w wole miedzianym palona. Trzy Korony, za wiarę, czystość, męczeństwo od Chrystusa miała zgotowane. Pogrzebiona na gorze Linatum w Tarsie od czterech lwów strzeżona, od namienionego Biskupa Klino, na wyższym góry wspomnianej miejsu złożona Mons Congregationis zwanym Kapliczką uczczona. Żyła około Roku 280.
PELAGII Nierządnicy a potym Świetej 8. albo 12
nie iest żona S. Piotra o ktorey Relikwiach non constat. Perpetua znaczy wieczną, á Felicitas szczesliwość u Łacinnikow.
PELAGII S. Panny meczenniczki 4. albo 19. Maia. Była z Tarsu miasta Cilicii od Biskupa imieniem Klino, z krynicy wynikaiącey cudownie ochrzczona. Za statek wiary y Panieństwa za Diokleciana Cesarza w wole miedzianym pálona. Trzy Korony, za wiare, czystość, męczeństwo od Chrystusa miała zgotowane. Pogrzebioná na gorze Linatum w Tarsie od czterech lwow strzeżona, od namienionego Biskupa Klino, na wyższym gory wspomniáney mieysu złożona Mons Congregationis zwanym Kapliczką uczczona. Zyła około Roku 280.
PELAGII Nierządnicy á potym Swietey 8. albo 12
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 192
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
albo na ofiarę spokojną Panu: 9. Tedy będziesz ofiarował społu z cielcem/ Ofiarę śniedną/ pszennej mąki trzy dziesiąte części zagniecionej z Oliwą/ z połowicą Hinu: 10. Wina także będziesz ofiarował/ na ofiarę mokrą/ połowice Hinu/ na ofiarę ognistą/ ku wdzięcznej wonności Panu. 11. Także uczynisz przy każdym wole/ i przy każdym baranie/ i baranku/ bądź z Owiec/ bądź z kóz. 12. Według liczby którą ofiarować będziecie/ tak uczynicie przy każdym z nich/ według liczby ich. 13. Każdy doma zrodzony/ tak też będzie czynił/ gdy będzie oddawał ofiarę ognistą/ na wdzięczną wonność Panu. Rozd.
álbo ná ofiárę spokojną Pánu: 9. Tedy będźiesz ofiárował społu z ćielcem/ Ofiárę śniedną/ pszenney mąki trzy dźieśiąte częśći zágniećioney z Oliwą/ z połowicą Hinu: 10. Winá tákże będźiesz ofiárował/ ná ofiárę mokrą/ połowice Hinu/ ná ofiárę ognistą/ ku wdźięcżney wonnośći Pánu. 11. Tákże uczynisz przy káżdym wole/ y przy káżdym báránie/ y báránku/ bądź z Owiec/ bądź z koz. 12. Według licżby ktorą ofiárowáć będźiećie/ ták ucżynićie przy káżdym z nich/ według licżby jch. 13. Káżdy domá zrodzony/ ták też będźie czynił/ gdy będźie oddawał ofiárę ognistą/ ná wdźięczną wonność Pánu. Rozd.
Skrót tekstu: BG_Lb
Strona: 156
Tytuł:
Biblia Gdańska, Księga Liczb
Autor:
Anonim
Tłumacz:
Daniel Mikołajewski
Drukarnia:
Andreas Hünefeld
Miejsce wydania:
Gdańsk
Region:
Pomorze i Prusy
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
Biblia
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1632
Data wydania (nie wcześniej niż):
1632
Data wydania (nie później niż):
1632
ale w niektórych ostre, a te nam drzenie sprawują, w niektórych łaskawe i potrosze, a te nas nie barzo mieszają. 69. Czemu się trupa ludźkiego bojemy a nie bojemy wołowego? Bo nam sama natura powiada iż dusza nasza która była w trupie ludzkim żyje, i tej się bojemy: a która była w wole tej nie masz, i tak nic się jej nie bojemy. 70. Czemu w naszych rzeczach złemi bywamy sędziami? Bo około naszych rzeczy łacno się przymiesza która namiętność, a ta rozsądek zaćmi. ROZDZIAŁ XIV. O wnętrznych Dusze sprawach a osobliwie o dowcipie i pamięci.
Krom powierzchownych zmysłów piąciu, jest zmysł wnętrzny tak
ále w niektorych ostre, á te nam drzęnie spráwuią, w niektorych łáskáwe y potrosze, á te nas nie bárżo mieszáią. 69. Czemu się trupa ludźkiego boiemy á nie boiemy wołowego? Bo nam sámá náturá powiáda iż duszá nászá ktora byłá w trupie ludzkim żyie, y tey się boiemy: á ktora byłá w wole tey nie mász, y ták nic się iey nie boiemy. 70. Czemu w nászych rzeczách złemi bywamy sędźiámi? Bo około nászych rzeczy łácno się przymiesza ktora namiętność, á tá rozsądek záćmi. ROZDZIAŁ XIV. O wnętrznych Dusze spráwách á osobliwie o dowcipie y pámięći.
Krom powierzchownych zmysłow piąćiu, iest zmysł wnętrzny tak
Skrót tekstu: TylkRoz
Strona: 280
Tytuł:
Uczone rozmowy
Autor:
Wojciech Tylkowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1692
Data wydania (nie wcześniej niż):
1692
Data wydania (nie później niż):
1692