tuae etc. Drugi raz odpowiedzieli, iż ten sens jest: Ut Spiritus Sanctus descendat super nos, et faciat in nobis Panem hunc pretiosum Corpus Xti etc transmutet; Spiritu Sancto suo, ut fiat accipientibus in emundationem animae, in remissionem peccatorum et non in iudicium. Niektórzy Grecy w swoich Euchologiach albo Służebnikach, czy to Mszałach tak czytają: Qui ea transmutasti Spiritu Sancto, za słowa owe: Immutans ea Spiritu Sancto, jako wyżej. Vide Goar.
Wtej Liturgii jest i Elewacja Ciała Chrystusowego i krwie, jak u Łacinników, ale nie zaraz po Konsekracyj (lubo i w tedy Podobieństwo Ceremonii Łacińskich z Greckiemi
Kapłan Ruski prawą ręką Ciało Pańskie na
tuae etc. Drugi raz odpowiedzieli, iż ten sens iest: Ut Spiritus Sanctus descendat super nos, et faciat in nobis Panem hunc pretiosum Corpus Xti etc transmutet; Spiritu Sancto suo, ut fiat accipientibus in emundationem animae, in remissionem peccatorum et non in iudicium. Niektorzy Grecy w swoich Euchologiach albo Służebnikach, czy to Mszałach tak czytaią: Qui ea transmutasti Spiritu Sancto, za słowa owe: Immutans ea Spiritu Sancto, iako wyżey. Vide Goar.
Wtey Liturgii iest y Elewacya Ciała Chrystusowego y krwie, iak u Łacinnikow, ale nie zaraz po Konsekracyi (lubo y w tedy Podobieństwo Ceremonii Łacińskich z Greckiemi
Kapłan Ruski prawą ręką Ciało Pańskie na
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 49
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
. Pańskich, którego dnia przypada. Do wynalezienia zaś tak Epakty, złotej liczby, dla nowiów, pełni osobliwie ekwinokcjonalnej, a zatym Niedzieli Wielkonocnej i innych świąt ruchomych: jako i do wynalezienia litery Niedzielnej każdemu rokowi służącej, osobliwie sporządzone są na to tablice, które jako i cały kalendarz każdy obaczyć może w Brewiarzach, Mszałach, i innych Chronograficznych Księgach. XXXII. Do zupełności kalendarza Kościelnego wiedzieć potrzeba na ostatek, co to jest okrąg, czyli rewolucja indykcyj Rzymskiej? Jest rewolucja lat 15. zaczynając od roku pierwszego, aż do roku piętnastego, po których skończonych, znowu się zaczyna druga rewolucja, po drugiej trzecia, i tak dalej
. Pańskich, ktorego dnia przypada. Do wynálezienia zaś ták Epákty, złotey liczby, dla nowiow, pełni osobliwie ekwinokcyonalney, á zátym Niedzieli Wielkonocney y innych swiąt ruchomych: iáko y do wynálezienia litery Niedzielney każdemu rokowi służącey, osobliwie sporządzone są ná to tablice, ktore iáko y cáły kálendarz każdy obaczyć może w Brewiarzach, Mszałách, y innych Chronográficznych Księgách. XXXII. Do zupełności kálendarza Kościelnego wiedzieć potrzebá ná ostatek, co to iest okrąg, czyli rewolucya indykcyi Rzymskiey? Iest rewolucya lat 15. záczynáiąc od roku pierwszego, aż do roku piętnastego, po ktorych skończonych, znowu się záczyna druga rewolucya, po drugiey trzecia, y ták dáley
Skrót tekstu: BystrzInfChron
Strona: 18
Tytuł:
Informacja chronograficzna o kalendarzu
Autor:
Wojciech Bystrzonowski
Miejsce wydania:
Lublin
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
astronomia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1743
Data wydania (nie wcześniej niż):
1743
Data wydania (nie później niż):
1743
naszych jest zakazany/ tedy niepotrzebnie gdaczesz. Ale się niedziwuj i te mu miły Bakuła/ na siebie sameg pojźrzawszy/ gdy tobie podobny nowiniarz te ladaszczyce (jako i ty teraz nie jedne wyłatał) wymyślił. Powiaasz na pag: 26. nazywając nas Schizmatykami/ żeśmy nietylko napisali/ ale i nadrukowali we Mszałach/ albo w Służebnikach/ bluźnierską i Kacerską naukę/ o rozdzielaniu Ahnca/ albo Hoscji części. ODPOWIADAM SAmeś ty niezbożniku i bluźnierca i Kacerz/ i Arcyschizmatyk/ że się swoją niewyparzoną gębą na ten święty zwyczaj który nie tylko w Cerkwi naszej/ ale i w Kościele Rzymskim podziś dzień przy każdej Mszy zachowuje/
nászych iest zákázány/ tedy niepotrzebnie gdaczesz. Ale się niedźiwuy y te mu miły Bakułá/ ná śiebie sámeg poyźrzawszy/ gdy tobie podobny nowiniárz te ládászczyce (iáko y ty teráz nie iedne wyłátał) wymyslił. Powiaász ná pág: 26. názywáiąc nas Schizmátykámi/ żesmy nietylko nápisáli/ ále y nádrukowáli we Mszáłách/ álbo w Służebnikách/ bluznierską y Kácerską naukę/ o rozdźielaniu Ahnca/ álbo Hostiey częśći. ODPOWIADAM SAmeś ty niezbożniku y bluzniercá y Kácerz/ y Arcyschizmatyk/ że się swoją niewypárzoną gębą ná ten święty zwyczay ktory nie tylko w Cerkwi nászey/ ále y w Kośćiele Rzymskim podźiś dźień przy káżdey Mszy záchowuie/
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 74
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644