innego zowią te proporcje Tryplami/ Hemiole/ iż się tam znajdują takie noty/ które są/ jako z przeciwko 1 abo 3. przeciwko 2. to jednak lepiej zrozumiesz przez się/ gdy się pilno taktu będziesz uczył/ ponieważ te wszytkie nauki na takcie samym zawisły. o Tryplach. ROZDZIAŁ VII. Jak o noty Muzyckie na tabulaturę przemienić, i z ich taktami.
Z Przeszłych nauk łatwo pamiętać możesz/ o czym się dosyć szeroko pisało/ które litery do Dyszkantu/ Altu/ Tenoru/ i Basu należą/ nie zostaje tedy więcej/ tylko/ jako te noty tak rozmaito pisane/ przez tabulaturę abo w literach wypisać. Pamiętajże tedy
innego zowią te proporcye Tryplámi/ Hemiole/ iż się tám znáyduią tákie noty/ ktore są/ iáko z przećiwko 1 ábo 3. przećiwko 2. to iednák lepiey zrozumiesz przez się/ gdy się pilno táktu będźiesz vcżył/ poniewasz te wszytkie náuki ná tákćie sámym záwisły. o Tryplách. ROZDZIAŁ VII. Iák o noty Muzyckie ná tábuláturę przemienić, y z ich táktámi.
Z Przeszłych náuk łátwo pámiętáć możesz/ o czym się dosyć szeroko pisáło/ ktore litery do Diszkántu/ Altu/ Tenoru/ y Básu nalezą/ nie zostáie tedy więcey/ tylko/ iáko te noty ták rozmáito pisáne/ przez tábuláturę ábo w literách wypisáć. Pámiętáyże tedy
Skrót tekstu: GorMuz
Strona: D4
Tytuł:
Tabulatura muzyki
Autor:
Jan Aleksander Gorczyn
Drukarnia:
Piątkowski
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
muzyka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1647
Data wydania (nie wcześniej niż):
1647
Data wydania (nie później niż):
1647