Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 11 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 BASSUS. albo BASIS. Pentagramma zowie się pięć Linii Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , od Gwidona znalezionych, różnych od Chore, albo ChmielAteny_I 1755
1 BASSUS. albo BASIS. Pentagramma zowie się pięć Linii Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , od Gwidona znalezionych, rożnych od Chorae, albo ChmielAteny_I 1755
2 Augusta Cesarza: i Gviao Aretinus Benedyktyn, Autor not Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , i prawie Restaurator Muzyki: O czym dwie książki ChmielAteny_IV 1756
2 Augusta Cesarza: y Gviao Aretinus Benedyktyn, Autor not Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , y prawie Restaurator Muzyki: O czym dwie ksiąszki ChmielAteny_IV 1756
3 : Szat dla Lewitów 2 kroć sto tysięcy: Instrumentów Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] do śpiewania i grania Hymnów z wybornego złota cztery kroć ChmielAteny_II 1746
3 : Szát dla Lewitow 2 kroć sto tysięcy: Instrumentow Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] do spiewánia y gránia Hymnow z wybornego złotá cztery kroć ChmielAteny_II 1746
4 w tym Grotoniate sąsiedzi wojnę im wypowiedziawszy nie wojennych ale muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] zażyli instrumentów, wlot konie pod Sybarytami w tance poszły ChmielAteny_II 1746
4 w tym Grotoniatae sąsiedźi woyne im wypowiedźiawszy nie woiennych ale muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] záżyli instrumentow, wlot konie pod Sybarytami w tance poszły ChmielAteny_II 1746
5 Papież. Albo Figurał: z not partytur i różnych muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] figur złożona: Coby zaś za naturalna racja była BystrzInfElem 1743
5 Papież. Albo Figurał: z not partytur y rożnych muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] figur złożona: Coby zaś náturalna racya byłá BystrzInfElem 1743
6 podobną Duchom niebieskim melodią. Widzieli ich praanienie do instrumentów muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] / żeby też mogli dostać niebieskiej piszczałki. Otoż HinPlęsy 1636
6 podobną Duchom niebieskim melodią. Widzieli ich praánienie do instrumentow muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] / żeby też mogli dostáć niebieskiey piszczałki. Otoż HinPlęsy 1636
7 ciepłe, i dla tego drewno spsobne do dźwięku i muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] instrumentów, a kamień nie sposobny. kamień zaś ma TylkRoz 1692
7 ćiepłe, y dla tego drewno spsobne do dźwięku y muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] instrumentow, á kámień nie sposobny. kámień zás ma TylkRoz 1692
8 dla czego i twardy, i gęsty, do instrumentów muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] niesposobny, żywica zaś potrzebuje ciepła. 28. Czemu TylkRoz 1692
8 dla czego y twárdy, y gęsty, do instrumentow muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] niesposobny, żywica záś potrzebuie ćiepłá. 28. Czemu TylkRoz 1692
9 , Fa, Sól, La. Głosów tych sześć Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] . Według Muzyków i Kantorów/ Wokalistów/ Choralistów/ WykGłosBad 1633
9 , Fa, Sol, La. Głosow tych sześć Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] . Według Muzykow y Kantorow/ Wokalistow/ Choralistow/ WykGłosBad 1633
10 dzieje się nadęciem trąby, organów, i innych instrumentów muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] : wystrzeleniem strzelby, armaty, uderzeniem piorunu, etc BystrzInfCosm 1743
10 dzieie się nadęciem trąby, orgánow, y innych instrumentow muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:m:pos] : wystrzeleniem strzelby, armaty, uderzeniem piorunu, etc BystrzInfCosm 1743