introdukowanemi podczas Koronacyj N. Panny Obrazu.
Lwowski Kościół Societatis IESU ma znaczne Relikwie SS. w Kaplicy Z. Benedykta M, złożone; oprócz, wszystkich SS. kości tegoż Z. Męczennika, jako to Krzyża, Ciernia, Pieluszek, Złobu, Grobu Chrystusa Pana; Welum N. Panny i Grobu Jej; nadro: Z. Józefa płaszcza, którym obwiniony był Niemowle JEZUS, cząstki. SS. Jana Chrzciciela, Piotra, Pawła, Jędrzeja, Jakuba większego, Tomasza, Jakuba Filipa, Bartłomieja, Mateusza, Szymona, Tadeusza, Macieja, Barnaby Apostołów; Łukasza, Marka Ewangelistów; Z. Anny Matki N. MARYJ, Maryj
introdukowanemi podczas Koronacyi N. Panny Obrazu.
Lwowski Kościoł Societatis IESU ma znacżne Relikwie SS. w Kaplicy S. Benedykta M, złożone; oprocz, wszystkich SS. kości tegoż S. Męcżennika, iako to Krzyża, Ciernia, Pieluszek, Złobu, Grobu Chrystusa Pana; Welum N. Panny y Grobu Iey; nadro: S. Iozefa płaszcza, ktorym obwiniony był Niemowle IEZUS, cząstki. SS. Iana Chrzciciela, Piotra, Pawła, Iędrzeia, Iakuba większego, Tomasza, Iakuba Filippa, Bartłomieia, Mateusza, Szymona, Tadeusza, Macieia, Barnaby Apostołòw; Łukasza, Marka Ewangelistòw; S. Anny Matki N. MARYI, Maryi
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 100
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
/ A ną wierzbowe loże prawie się godząca. Siedli Bogowie: stara mać wskasana/ drżąca/ Stawie stołz pułtrzecią nóg; skorupą go wsparła/ I w ten kształt wyrownany świeżą go wsparła/ I w ten kształt wyrownany świeżą miętką starła. Dała zatym Minerwy czystej dwubarwiane Oliwki/ więc jesienne w lagrze przetrzymane Tarnki/ wysoki nadro mlecz z nawrotem polnym/ Więc wycisk/ więc w popiele jajca spiekłe wolnym; Wszytko w naczyniu zgliny. dalej wyrobiony Z tegoż srebrarostruchan na stole stawiony. Kufle przy tym bukowe/ pięknie zmistrowane/ I żółteni woskami/ we wnątrz oblewane. Wprętce potrawy ciepłe/ od ognia zniesione: Wino k temu żadnemu laty
/ A ną wierzbowe loże prawie się godząca. Siedli Bogowie: stára máć wskasána/ drżąca/ Stáwie stołz pułtrzećią nog; skorupą go wspárła/ Y w ten kształt wyrownány świeżą go wsparła/ Y w ten kształt wyrownány świeżą miętką stárłá. Dáła zátym Minerwy czystey dwubárwiáne Oliwki/ więc ieśienne w lagrze przetrzymáne Tarnki/ wysoki nadro mlecz z nawrotem polnym/ Więc wyćisk/ więc w popiele iáycá spiekłe wolnym; Wszytko w naczyniu zgliny. dáley wyrobiony Z tegoż srebrárostruchan na stole stáwiony. Kufle przy tym bukowe/ pięknie zmistrowáne/ Y żołteni woskámi/ we wnątrz oblewáne. Wprętce potrawy ćiepłe/ od ogniá znieśione: Wino k temu żadnemu láty
Skrót tekstu: OvŻebrMet
Strona: 209
Tytuł:
Metamorphoseon
Autor:
Publius Ovidius Naso
Tłumacz:
Jakub Żebrowski
Drukarnia:
Franciszek Cezary
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
poematy epickie
Tematyka:
mitologia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1636
Data wydania (nie wcześniej niż):
1636
Data wydania (nie później niż):
1636
Skąd insze rodzi się pytanie; jeżeli tez Chrystus będąc prawdziwym Dziedzicem wszytkich dobrr Ojca swego niebieskiego postanowiony, quem constituit heredem vniuersorum Apostoł mówi: oprócz tego że jest Jednorodzonym Synem Boskim, Bogiem z Boga, światłem z światłości, Bogiem prawdziwym, z Boga prawdziwego; (jako powszechny Kościół prawdziwy, wyznaje) może się nazwać nadro, ile człowiek, Synem Boskim przysposobionym, filius adoptionis? Pomieniony Doktor Anielski tamże jako wyżej uczy, że nie może: przyczynę daje tego: quod est per se, non potest dici per participationem. Naprzykład słońce, że samo przez się jest zrzodłem wszelkiej światłości, nie może skąd inąd mieć zaciągnionej inszej światłości.
Zkąd insze rodźi się pytánie; ieżeli tez Chrystus będąc prawdźiwym Dźiedźicem wszytkich dobrr Oycá swego niebieskiego postánowiony, quem constituit heredem vniuersorum Apostoł mowi: oprocz tego że iest Iednorodzonym Synem Boskim, Bogiem z Bogá, świátłem z świátłośći, Bogiem prawdźiwym, z Bogá prawdźiwego; (iáko powszechny Kośćioł prawdźiwy, wyznáie) może się názwáć nádro, ile człowiek, Synem Boskim przysposobionym, filius adoptionis? Pomięniony Doktor Anielski tamże iáko wyżey uczy, że nie może: przyczynę dáie tego: quod est per se, non potest dici per participationem. Náprzykład słońce, że sámo przez się iest zrzodłem wszelkiey świátłośći, nie może zkąd inąd mieć záćiągnioney inszey świátłośći.
Skrót tekstu: PiskorKaz
Strona: 811
Tytuł:
Kazania na Dni Pańskie
Autor:
Sebastian Jan Piskorski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1706
Data wydania (nie wcześniej niż):
1706
Data wydania (nie później niż):
1706