że to nie na co innego wspomina/ jedno żeby Jezuity uszczypnąć. Lecz Jezuici na to niedbają/ bo wiedzą dobrze że nie masz/ ani było/ ani będzie na świecie żadnego tak doskonałego zgromadzenia/ zktóregoby nie było kogo złego. Apostołskie zgromadzenie miało między sobą udasza/ zgromadzenie Diakonów od Apostołów obranych Mikołaja/ Arius najbrzydszy Heretik był kapłanem/ a Eutiches Archimandrytą to jest Opatem Konstantynopolitańskim/ Pelagius Angielczyk mnichem/ Paulus Samosatenus, Fotinus, Macedonius, Nestorius, Petrus Gnaseus Biskupami/ Nouacjan i Nouatus, a czasów naszych Carolostadius Uczeń Lutrów/ Kapłany/ jako i Arius; Berengary9 Arcybiskupem Andegaweńskim a Truchses Koleńskim za czasów naszych. Luter i inni po
że to nie ná co innego wspomina/ iedno żeby Iezuity vszczypnąć. Lecz Iezuići na to niedbáią/ bo wiedzą dobrze że nie mász/ áni było/ áni będźie ná świećie zadnego ták doskonáłego zgromádzenia/ zktoregoby nie było kogo złego. Apostolskie zgromádzenie miáło międzi sobą udasza/ zgromádzenie Dyákonow od Apostołow obránych Mikołáiá/ Arius naybrzydszy Heretik był kápłanem/ á Eutiches Archimándrytą to iest Opátem Constántynopolitáńskim/ Pelágius Angielczik mnichem/ Paulus Samosatenus, Photinus, Macedonius, Nestorius, Petrus Gnaseus Biskupámi/ Nouácyán y Nouatus, a czásow nászych Carolostadius Vczeń Lutrow/ Kápłany/ iáko y Arius; Berengari9 Arcybiskupem Andegáweńskim á Truchses Koleńskim zá czásow nászych. Luter y inni po
Skrót tekstu: SzemGrat
Strona: 26
Tytuł:
Gratis plebański
Autor:
Fryderyk Szembek
Miejsce wydania:
Poznań
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1627
Data wydania (nie wcześniej niż):
1627
Data wydania (nie później niż):
1627
w sercach, do tego oboje przywiodłą, że sobie prawie wiarę i życzliwość poprzysięgli. A tym czasem starać się mieli aby im tego Rodzicy nie bronili. W tych terminach rzeczy były. Chryzeidę tym czasem do Dworu Rytymierowego zawieziono, gdzie ją z Klorangem postanowić i chciano. Wiesz dobrze co to był za człowiek Klorang? najbrzydszy pono i najplugawszy na świecie! Ale dajmy to że był grzecznym i doskonałym Kawalerem; osądź, jeżeli Chryzeida za innego iść mogła, poślubiwszy się Synowi twemu? a tu przyznać jej cnotę że i to była z kondycją obiecałą Arymantowi: jeżeliby Ci, pod których władzą zostawali, oboje temu nie przeczyli. A widząc
w sercach, do tego oboie przywiodłą, że sobie prawie wiarę y życzliwość poprzyśięgli. A tym czasem stáráć się mieli aby im tego Rodźicy nie bronili. W tych terminach rzeczy były. Chryzeidę tym czasem do Dworu Rytymierowego zawieźiono, gdzie ią z Klorangem postanowić i chćiano. Wiesz dobrze co to był za człowiek Klorang? naybrzydszy pono y nayplugawszy na świećie! Ale daymy to że był grzecznym y doskonałym Kawalerem; osądź, ieżeli Chryzeida za innego iść mogła, poslubiwszy się Synowi twemu? a tu przyznać iey cnotę że y to była z kondycyą obiecałą Arymantowi: ieżeliby Ci, pod ktorych władzą zostawali, oboie temu nie przeczyli. A widząc
Skrót tekstu: UrfeRubJanAwan
Strona: 128
Tytuł:
Awantura albo Historia światowe rewolucje i niestatecznego alternatę szczęścia zamykająca
Autor:
Honoré d'Urfé
Tłumacz:
Jan Karol Rubinkowski
Drukarnia:
Jan Ludwik Nicolai
Miejsce wydania:
Toruń
Region:
Pomorze i Prusy
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
epika
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1741
Data wydania (nie wcześniej niż):
1741
Data wydania (nie później niż):
1741