levissimum, et delectari in illo etc. Szczęśliwszy opętany tysiącami czartów/ niż jednym najlżejszym grzechem powszednim w nim się kochając obłożony. I to czemu? temu/ bo takie karanie Bogu podobać się może/ ba zgoła sprawiedliwość się jego podoba/ i opętany w łasce i miłości jego osobliwej często bywa: grzech zaś by też najlżejszy/ nigdy Bogu kmyśli nie przypadnie/ zawsze Boskie jego serce razi/ oczy pali. Tak dalece że gdyby (co rzec nie podobna) natura ludzka Chrystusa Pana/ która jest złączona z Bogiem swą wolną wolą na grzech najmniejszy powszedni odważyła się. Natychmiast by i zaraz to przedziwne złączenie/ ta nierozdzielna liga/ ten
levissimum, et delectari in illo etc. Szczęśliwszy opętany tyśiącami czartow/ niż iednym naylżeyszym grzechem powszednim w nim się kocháiąc obłożony. I to czemu? temu/ bo tákie káranie Bogu podobać się może/ ba zgołá sprawiedliwość się iego podoba/ y opętany w łasce y miłośći iego osobliwey często bywa: grzech záś by też náylżeyszy/ nigdy Bogu kmyśli nie przypadnie/ zawsze Boskie iego serce raźi/ oczy pali. Tak dalece że gdyby (co rzec nie podobna) natura ludzka Chrystusá Paná/ ktora iest złączona z Bogiem swą wolną wolą ná grzech naymnieyszy powszedni odważyła się. Nátychmiast by y záraz to przedźiwne złączenie/ tá nierozdźielná liga/ ten
Skrót tekstu: BujnDroga
Strona: 52
Tytuł:
Droga do domu
Autor:
Michał Bujnowski
Drukarnia:
Akademia Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688