to za zwyczajem przydzie i nałogiem. Władza poczynania i dokończenia w naturze Wola ludzka do dobrego i złego skłonna. Cnoty jako wedle przyrodzenia. Władze jakie mają odprawowanie powinności swej. Etyki Arystoteles: Skutek za któremi przyczynami chodzi Jeśli człowiek z natury do złości/ czyli do cnot skłonniejszy.
STan ludzki tak jest wątpliwy i w nikczemnościach położony/ że człowiek niewie czego się ma chwycić/ niewiem gdzie iść/ niewie czego się ze dwu przeciwnych rzeczy jąć: tak możem wątpić/ jeśli człowiek do cnoty więcej/ czyli do złości i niecnoty skłonniejszy jest. 1. Ze więcej jest pochopniejszy do złości z smysłów naszych pokazuje się: zmysły nasze
to zá zwyczáiem przydźie y nałogiem. Władza poczynánia y dokonczenia w náturze Wola ludzka do dobrego y złe^o^ skłonna. Cnoty iáko wedle przyrodzenia. Władze iákie máią odpráwowánie powinnośći swey. Ethyki Aristoteles: Skutek zá ktoremi przyczynámi chodźi Iesli człowiek z nátury do złośći/ czyli do cnot skłonnieyszy.
STan ludzki ták iest wątpliwy y w nikczemnośćiách położony/ że człowiek niewie czego się ma chwyćić/ niewiem gdźie iść/ niewie czego się ze dwu przećiwnych rzeczy iąć: ták możem wątpić/ iesli człowiek do cnoty więcey/ czyli do złośći y niecnoty skłonnieyszy iest. 1. Ze więcey iest pochopnieyszy do złośći z smysłow nászych pokázuie się: smysły násze
Skrót tekstu: PetrSEt
Strona: 124
Tytuł:
Etyki Arystotelesowej [...] pierwsza część
Autor:
Sebastian Petrycy
Drukarnia:
Maciej Jędrzejowczyk
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
filozofia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1618
Data wydania (nie wcześniej niż):
1618
Data wydania (nie później niż):
1618