i najprostszego Spowiadać się nieumiejącego/ tak jako ty bajesz/ o grzechach po prostu nie pytali/ ale z okolicznościami/ aby się Spowiadający ani gorszył/ ani się od niego grzeszyć nauczył/ ale i Moskwa w Trebniku swoim nowowydanym/ w porządku o odprawowaniu Spowiedzi pag. 171. takowąż przestrogę położyła/ także i w Nomokanonie przy tymże Trebniku wydanym/ to jest aby Świaszczennik pytający Spowiadającego się/ jeżeli czystość panieńską albo wiarę Małżeńską w cale zachował/ a powiedziałby że zachował/ tedy go dalej pytać o tym nie powinien/ ale jeśliby powiedział że stracił/ albo nie zachował/ dopiero go pytać ma jakim sposobem/ a gdy jeden
y nayprostszego Spowiádáć się nieumieiącego/ ták iáko ty báiesz/ o grzechách po prostu nie pytáli/ ále z okolicznośćiámi/ áby się Spowiádáiący áni gorszył/ áni się od niego grzeszyć náuczył/ ále y Moskwá w Trebniku swoim nowowydánym/ w porządku o odpráwowániu Spowiedźi pag. 171. tákowąż przestrogę położyłá/ tákże y w Nomokánonie przy tymże Trebniku wydánym/ to iest áby Swiasczennik pytáiący Spowiádáiącego się/ ieżeli czystość pánienską álbo wiárę Małżenską w cále zachował/ á powiedźiałby że záchował/ tedy go dáley pytáć o tym nie powinien/ ále iesliby powiedźiał że stráćił/ álbo nie záchował/ dopiero go pytáć ma iákim sposobem/ á gdy ieden
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 40
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644
Aleksandryjskiego które najdziesz in Jure Greacomano. powiada. (Infunditur autem (aqua feruens) vt videlicet Sanguis et Aqua quae fluxerunt è Sancto latere Domini, et Dei, et Saluatoris nostri IESV CHRISTItempore Salutaris Passionis eius viuifica consrer. Quae feruentia effluxerunt veluti ex viuisico Deificato Corpore viuifica.) A z Blastariuszem/ który w Nomokanonie odpowiadając Łacinnikom/ tak mówi: A nad to jeśli się responsem tych dwóch Kanonistów nie kontentujesz/ onym Z. Germanem Patriarcha Konstantynopolskim/ który żył około Roku Pańskiego 730. kontentować się musisz/ który w swojej Teoriej Liturgii tak mówi: Niechże tu każdy pobożny i mądry Czytelnik uważa/ jeżeli się tu słusznie na tak
Alexándryiskiego ktore naydźiesz in Iure Greacomano. powiáda. (Infunditur autem (aqua feruens) vt videlicet Sanguis et Aqua quae fluxerunt è Sancto latere Domini, et Dei, et Saluatoris nostri IESV CHRISTItempore Salutaris Passionis eius viuifica consrer. Quae feruentia effluxerunt veluti ex viuisico Deificato Corpore viuifica.) A z Blástáriuszem/ ktory w Nomokánonie odpowiádáiąc Laćinnikom/ ták mowi: A nád to iesli się responsem tych dwuch Kánonistow nie kontentuiesz/ onym S. Germánem Pátriárcha Konstántinopolskim/ ktory żył około Roku Pánskiego 730. kontentowáć się musisz/ ktory w swoiey Theoryey Liturgii ták mowi: Niechże tu káżdy pobożny y mądry Czytelnik vważa/ ieżeli sie tu słusznie ná ták
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 55
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644