Omnibus, cap. 9. Bernard. Epi. 230. Greg. Pap. Ep. 30. ad Mauric imper. lib. 6. Idem lib. 4. et 60. Epistol. Przeciw samowład. zwierzchności Distinct. 26. oap: Constantin. Summa Organum, albo daniny Konstant. Biskupa Rzymskiego. Organ. zmyślone być pokazuje Argument I. Argum, 2. Przeciw samów. zwierzchności Anton. cap. I. tit. 8. primae part. Chron. 3. Argum. Eusebius in vita Constant. li. 4. Socrat: libr. 3. cap: vltim. Biskupa Rzymskiego. Zosemus 2. part
Omnibus, cap. 9. Bernard. Epi. 230. Greg. Pap. Ep. 30. ad Mauric imper. lib. 6. Idem lib. 4. et 60. Epistol. Przećiw sámowład. zwierzchnośći Distinct. 26. oap: Constantin. Summa Organum, álbo daniny Constant. Biskupá Rzymskiego. Organ. zmyślone być pokázuie Argument I. Argum, 2. Przećiw sámow. zwierzchnośći Anton. cap. I. tit. 8. primae part. Chron. 3. Argum. Eusebius in vita Constant. li. 4. Socrat: libr. 3. cap: vltim. Biskupá Rzymskiego. Zosemus 2. part
Skrót tekstu: SmotLam
Strona: 59v
Tytuł:
Threnos, to iest lament [...] wschodniej Cerkwi
Autor:
Melecjusz Smotrycki
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1610
Data wydania (nie wcześniej niż):
1610
Data wydania (nie później niż):
1610
się aplikował do Nauk że się nauczył nie tylko Filozofii, Retoryki, i muzyki, ale i Geometryj której się niemożna nauczyć nie widząc nic, przytym i Teologii tak się dobrze wyuczył że zasłużył sobie Katedrę w sławnej szkole Aleksandryjskiej o czym świadczy Z. Hieronim i Rufinus Dyscypułowie Z. Dydymusa. Ktezybiusz zaś był inwentorem Organ grających przez inspiracją wód, których Neron miał pierwszą inwencją, o czym Suetonius pisze w życiu Nerona. Aleksandryjczykowie byli żartobliwi ale francja, i lubieżni, według przysłowia Deliciae Alexandrinae. Propertius pisze o ich frantostwie lib. 3. Noxia Alexandrina dolis aptissima tellus. Egipcjanie będąc doskonali w Astronomii, oni najpierwsi wyznaczyli czas Wielkanocny co
się applikowáł do Náuk że się náuczył nie tylko Filozofii, Retoryki, y muzyki, ále y Geometryi ktorey się niemożná náuczyć nie widząc nic, przytym y Teologii ták się dobrze wyuczył że zásłużył sobie Kátedrę w słáwney szkole Alexandryiskiey o czym swiádczy S. Hieronim y Rufinus Dyscypułowie S. Dydymusa. Ktezybiusz záś był inwentorem Organ graiących przez inspiracyą wod, ktorych Neron miáł pierwszą inwencyą, o czym Suetonius pisze w zyciu Nerona. Alexandryiczykowie byli żártobliwi ále franciá, y lubieżni, według przysłowia Deliciae Alexandrinae. Propertius pisze o ich frantostwie lib. 3. Noxia Alexandrina dolis aptissima tellus. Egypcyanie będąc doskonáli w Astronomii, oni náypierwsi wyznáczyli czás Wielkánocny co
Skrót tekstu: ŁubŚwiat
Strona: 624
Tytuł:
Świat we wszystkich swoich częściach
Autor:
Władysław Aleksander Łubieński
Drukarnia:
Wrocławska Akademia Societatis Jesu
Miejsce wydania:
Wrocław
Region:
Śląsk
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
relacje
Tematyka:
egzotyka, geografia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1740
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1740
em ja ci, co jest najlepszego, Nie kazał kupić, do stołu mojego? Tak jest, odpowi Ezop rezolutny, A frant kowany na nogi wierutny: A cóż lepszego nad język? mój Panie, Patrzaj po świecie, u ludzi dostanie. Język jest Węzeł wszak życia ludzkiego; Klucz do mądrości rozumu wszystkiego; Organ dowcipu, konceptu, i prawdy, Wszystko się dzieje dobrze przezeń zawdy; Niem miasta wszystkie z początku fundują, Prawa nadają, ludzie polerują; Niem to nauczyć, niem i perswadować, Niem to nad ludźmi w wymowie królować. Lecz co nywiększa, że językiem i my Bogów szanujem, i ich wielkość czcimy.
em ia ći, co iest naylepszego, Nie kazał kupić, do stołu moiego? Tak iest, odpowi Ezop rezolutny, A frant kowany na nogi wierutny: A coż lepszego nad ięzyk? moy Panie, Patrzay po świećie, u ludźi dostanie. Język iest Węzeł wszak żyćia ludzkiego; Klucz do mądrośći rozumu wszystkiego; Organ dowćipu, konceptu, i prawdy, Wszystko śię dźieie dobrze przezeń zawdy; Niem miasta wszystkie z początku funduią, Prawa nadaią, ludźie poleruią; Niem to nauczyć, niem i perswadować, Niem to nad ludźmi w wymowie krolować. Lecz co nywiększa, że ięzykiem i my Bogow szanuiem, i ich wielkość czćimy.
Skrót tekstu: JabłEzop
Strona: B6
Tytuł:
Ezop nowy polski
Autor:
Jan Stanisław Jabłonowski
Drukarnia:
Andrzej Ceydler
Miejsce wydania:
Lipsk
Region:
zagranica
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
bajki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1731
Data wydania (nie wcześniej niż):
1731
Data wydania (nie później niż):
1731