gdyż nie oko z siebie wypuszcza promień któryby rzecz przenikał na którą oko patrza: ale od rzeczy na którą patrzym promienie do oka idą, i to gdy rzecz nie przezroczysta tylo zwierzchu rzeczy wychodzą, i to za oko lepsze w którym się te promienie lepiej malują, i lepiej je pojmuje: co może się ostrowidzowi przypisać. 28. Jak daleko może człowiek zajrzeć? Jako zdaleka mogą promienie do jego oka przyść, mogą zaś barzo zdaleka, gdyż i od gwiazd samych do nas przychodzą, lubo im więcej drogi czynią tym są słabszemi i rzecz nam nie dobrze wyrazają. 29. Czemu gdy się kto uderzy w głowę w
gdyż nie oko z śiebie wypuszcza promień ktoryby rzecz przenikáł ná ktorą oko pátrza: ále od rzeczy ná ktorą pátrzym promienie do oká idą, y to gdy rzecz nie przezroczystá tylo zwierzchu rzeczy wychodzą, y to za oko lepsze w ktorym się te promienie lepiey máluią, y lepiey ie poymuie: co może się ostrowidzowi przypisać. 28. Iák daleko może człowiek zayrzeć? Iáko zdáleka mogą promienie do iego oká przyść, mogą zaś bárzo zdaleká, gdyż y od gwiázd samych do nás przychodzą, lubo im więcey drogi czynią tym są słábszemi y rzecz nám nie dobrze wyrázaią. 29. Czemu gdy się kto uderzy w głowę w
Skrót tekstu: TylkRoz
Strona: 199
Tytuł:
Uczone rozmowy
Autor:
Wojciech Tylkowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1692
Data wydania (nie wcześniej niż):
1692
Data wydania (nie później niż):
1692