Bożego. Także i z drugich miedzy inszemi tegoż Proroka do Egipskiego Faraona cap. 31. AEmulata sunt cum eum omnia ligna voluptatis, quae erant in Paradiso Dei. To jest/ Uganiały się z niem wszystkie drzewa rozkoszy, które beły w Raju Bożym. Ztych mówię słów Prorockich łacno się dorachować/ co on Paradyżem abo Rajem zowie: bo rzecz jest nad słońce jaśniejsza/ iż żaden Król Tyru nie rychło po potopie zbudowanego nigdy nie był w onym Raju/ gdzie Jadam z Jewą zgrzeszyli: Ani też Rajskie drzewa bezrozumne będąc mogły się o co z Faraonem uganiać/ jako wzaim ani Faraonowie nie rychło po potopie w Egipcie panowawszy/ Rajskich
Bożego. Tákże y z drugich miedzy inszemi tegoż Proroká do AEgypskiego Pháráoná cap. 31. AEmulata sunt cum eum omnia ligna voluptatis, quae erant in Paradiso Dei. To iest/ Vganiały się z niem wszystkie drzewa roskoszy, ktore beły w Raiu Bożym. Ztych mowię słow Prorockich łácno się doráchowáć/ co on Párádyżem ábo Ráiem zowie: bo rzecz iest nád słońce iásnieysza/ iż żaden Krol Tyru nie rychło po potopie zbudowánego nigdy nie był w onym Ráiu/ gdźie Iádám z Iewą zgrzeszyli: Ani też Rayskie drzewá bezrozumne będąc mogły się o co z Pháráonem vganiáć/ iáko wzaim áni Pháráonowie nie rychło po potopie w AEgypćie pánowawszy/ Rayskich
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 38
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
. na gorze Ararat abo Taurze. Temiż rzekami dowidząć/ co je Mojżesz Rajskiemi zowie. Wywód Historycki poczęte w Raju pierwotne Panowanie. Po wygnaniu naprzód się rozkrzewiło. między Tygrem około Eufratu. A po śmierci Jadamowej. Rozciągneło się było aż do Gangesa. Jedynowłasnego Państwa świata. Tak szeroko rozciągnione pierwotne Państwo Scytyckie. Paradyżem zowią. Bo to słowo Paradisus jest dwojbrzmiące. Wywód Historycki Co się z Ezechiela pokazuje Którego ten jest sens istotny. Jedynowłasnego Państwa świata. Królowie Tyru Czarami beli Cherub co za słowo. I sam Pan Chrystus w tẽże sens królestwo swoje Paradyżem nazwał. Wywód Historycki Równie tedy słowo Paradisus wzajem chodzi z Rajem. Jako dziś
. ná gorze Aráráth ábo Taurze. Temiż rzekámi dowidząć/ co ie Moyzesz Rayskiemi zowie. Wywod Historycki poczęte w Ráiu pierwotne Pánowánie. Po wygnániu naprzod się roskrzewiło. między Tygrem około Euphrátu. A po śmierci Iádámowey. Rośćiągneło się było áż do Gángesá. Iedynowłasnego Páństwá świátá. Ták szeroko rośćiągnione pierwotne Páństwo Scythyckie. Párádyżem zowią. Bo to słowo Paradisus iest dwoybrzmiące. Wywod Historycki Co się z Ezechielá pokázuie Ktorego ten iest sens istotny. Iedynowłasnego Páństwá świátá. Krolowie Tyru Czárámi beli Cherub co zá słowo. Y sam Pan Chrystus w tẽże sens krolestwo swoie Párádyżem názwał. Wywod Historycki Rownie tedy słowo Paradisus wzaiem chodźi z Raiem. Iáko dźiś
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
aż do Gangesa. Jedynowłasnego Państwa świata. Tak szeroko rozciągnione pierwotne Państwo Scytyckie. Paradyżem zowią. Bo to słowo Paradisus jest dwojbrzmiące. Wywód Historycki Co się z Ezechiela pokazuje Którego ten jest sens istotny. Jedynowłasnego Państwa świata. Królowie Tyru Czarami beli Cherub co za słowo. I sam Pan Chrystus w tẽże sens królestwo swoje Paradyżem nazwał. Wywód Historycki Równie tedy słowo Paradisus wzajem chodzi z Rajem. Jako dziś Imperium z Niemiecką ziemią. Czego ślad jest w słowiech Rex, Re, Rei, i Roy. Stąd znać że królestwa porządne Scytowie postanawiali. Nastarodawniejszy na świecie. Jedynowłasnego Państwa świata. Set 11. Pan świata stolicę na Libanie założył.
áż do Gángesá. Iedynowłasnego Páństwá świátá. Ták szeroko rośćiągnione pierwotne Páństwo Scythyckie. Párádyżem zowią. Bo to słowo Paradisus iest dwoybrzmiące. Wywod Historycki Co się z Ezechielá pokázuie Ktorego ten iest sens istotny. Iedynowłasnego Páństwá świátá. Krolowie Tyru Czárámi beli Cherub co zá słowo. Y sam Pan Chrystus w tẽże sens krolestwo swoie Párádyżem názwał. Wywod Historycki Rownie tedy słowo Paradisus wzaiem chodźi z Raiem. Iáko dźiś Imperium z Niemiecką źiemią. Czego ślad iest w słowiech Rex, Re, Rei, y Roy. Ztąd znáć że krolestwá porządne Scytowie postánawiali. Nastárodawnieyszy ná świećie. Iedynowłasnego Páństwá świátá. Seth 11. Pan świátá stolicę ná Libanie záłożył.
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633