i Syn Boży nie pochodzi, bo spoczywa na Ojcu, jako naucza Z. Atanazy; a przecie to Artykuł Wiary, iż Syn Boży pochodzi od Ojca. Te bowiem Osoby, co pochodzą in Divinis, te spoczywają na tych Osobach, od których pochodzą; i gdy są w swych Początkach, spocznienie mają po swoim pochodzeniu mówiąc naturalnie, alias post motum Deo dignum.
Ale Łacinnicy nie kontradykując temu spoczywaniu, odpowiadają Schizmatykom: że tym samym, iż Duch Z: wiecznie, wewnętrznie, na Synu Bożym spoczywa, tym samym pochodzi od Syna, jako jest wyraźnie w Tomaszu Doktorze Anielskim p 1 q. 63. a. 2. ad
i Syn Boży nie pochodzi, bo spoczywa na Oycu, iako naucza S. Atanazy; á przecie to Artykul Wiary, iż Syn Boży pochodzi od Oyca. Te bowiem Osoby, co pochodzą in Divinis, te spoczywaią na tych Osobach, od ktorych pochodzą; y gdy są w swych Początkach, spocznienie maią po swoim pochodzeniu mowiąc naturalnie, alias post motum Deo dignum.
Ale Łacinnicy nie kontradykuiąc temu spoczywaniu, odpowiadaią Schizmatykom: że tym samym, iż Duch S: wiecznie, wewnętrznie, na Synu Bożym spoczywa, tym samym pochodzi od Syna, iako iest wyraznie w Tomaszu Doktorze Anielskim p 1 q. 63. a. 2. ad
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 26a
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756