. Konterfekt książęcia Radziwiła Bogusława, hetmana Wielkiego Księstwa Litewskiego.
7mo. Obraz spory, na którym reprezentuje człowieka nagiego, ukowanego do skały, z którego sęp serce wyrywa 20, bez ram.
Myśliwstwo, na bliase miedzianej, w ramie czarny, nabijany cyno na rogach; kopija Wenery z Kupidynem, do którego się dała ramka mała.
8vo. Obrazów 4, parzystych, na deszczkach maliowane, w czarnych ramach, oddane od P. Mazurkiewicza, na którym reprezentuje Adama i Ewę historyje, Anno 1692.
9no. Kopia maliarczyka wilianowskiego, oddał na Ś. Jan, kopija Samuelia Jerzerzyskiego, na którym reprezentuje Fortunę, spory, bez ram.
. Konterfekt książęcia Radziwiła Bogusława, hetmana Wielkiego Księstwa Litewskiego.
7mo. Obraz spory, na którym reprezentuje człowieka nagiego, ukowanego do skały, z którego sęp serce wyrywa 20, bez ram.
Myśliwstwo, na bliase miedzianej, w ramie czarny, nabijany cyno na rogach; kopija Wenery z Kupidynem, do którego się dała ramka mała.
8vo. Obrazów 4, parzystych, na deszczkach maliowane, w czarnych ramach, oddane od P. Mazurkiewicza, na którym reprezentuje Adama i Ewę historyje, Anno 1692.
9no. Kopia maliarczyka wilianowskiego, oddał na Ś. Jan, kopija Samuelia Jerzerzyskiego, na którym reprezentuje Fortunę, spory, bez ram.
Skrót tekstu: ObŁazGęb
Strona: 145
Tytuł:
Spis obrazów w drugich Łazienkach w Żółkwi z 1694 r.
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1694
Data wydania (nie wcześniej niż):
1694
Data wydania (nie później niż):
1694
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
, na koło galon złoty Antykamera Królowej Jej Mci alias Antygabinet.
17. Obraz Zwiastowania Panny Marii w ramach złocistych. Nb. Ten jest u ciała Je. K. Mci. 18. Obraz za szkłem Zwiastowania Panny Marii w ramach rżniętych, złocistych 19. Obraz św. Franciszka na marmurze białym we troją spadany, ramka srebrem adornowana na kształt ołtarzyka 20. Obraz słoniowej kości Depositionis Christi, w ramach czarnych 21. Obraz Najświętszej Panny z P. Jezusem i z św. Janem frukta trzymającym, w ramach gładkich złocistych. Nb. Ten jest u ciała Je. K. Mci. 22. Obraz Nativitatis Christi słoniowej kości, w ramach
, na koło galon złoty Antykamera Królowey Jej Mci alias Antygabinet.
17. Obraz Zwiastowania Panny Marji w ramach złocistych. Nb. Ten jest u ciała Je. K. Mci. 18. Obraz za szkłem Zwiastowania Panny Marji w ramach rżniętych, złocistych 19. Obraz św. Franciszka na marmurze białym we troię spadany, ramka srebrem adornowana na kształt ołtarzyka 20. Obraz słoniowey kości Depositionis Christi, w ramach czarnych 21. Obraz Nayświętszey Panny z P. Jezusem y z św. Janem frukta trzymaiącym, w ramach gładkich złocistych. Nb. Ten jest u ciała Je. K. Mci. 22. Obraz Nativitatis Christi słoniowey kości, w ramach
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 67
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
Pana woskowa Bassoryleja, w ramkach owalnych, rżniętych, złocistych. 106. Obraz słoniowej kości za szkłem Adama i Ewy, w ramach czarnych, labry dokoła rżnięte, złociste 107. Obrazek słoniowej kości rżnięty, Raptus Proserpinae, w ramkach czarnych 108. Obrazów para chyńskich na białym atłasie, boszkowie na bocianach siedzą, spodem ramka prosta, drewniana Gabinet chyński Króla Jego Mci.
109. Obraz Nativitatis Christi z różnych materii klecony, w ramkach rżniętych, złocistych 110. Obraz drugi Nativitatis Christi, na atłasie białym, sokami iluminowany, w ramach rżniętych, złocistych. 111. Obraz Angeli Custodis, w ramach rżniętych, złocistych 112. Obraz świętej Teresy
Pana woskowa Bassoryleia, w ramkach owalnych, rżniętych, złocistych. 106. Obraz słoniowey kości za szkłem Adama y Ewy, w ramach czarnych, labry dokoła rżnięte, złociste 107. Obrazek słoniowey kości rżnięty, Raptus Proserpinae, w ramkach czarnych 108. Obrazów para chyńskich na białym atłasie, boszkowie na bocianach siedzą, spodem ramka prosta, drewniana Gabinet chyński Króla Jego Mci.
109. Obraz Nativitatis Christi z różnych materij klecony, w ramkach rżniętych, złocistych 110. Obraz drugi Nativitatis Christi, na atłasie białym, sokami illuminowany, w ramach rżniętych, złocistych. 111. Obraz Angeli Custodis, w ramach rżniętych, złocistych 112. Obraz świętey Teresy
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 71
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
kołpaku siedząca w krześle, w perspektywie zbór wyrażony, w ramie czarnej. 257. Obrazów para marnej wielkości, na których frukta różne, w ramach metalem złoconych, rżniętych. 258. Konterfekt jakiejś osoby, po doktorsku, w czarnej sukni i w yamułce na głowie, w kołnierzu białym, na płótnie, spodem prosta ramka. 259. Obraz na którym batalia Turków z Węgrami, między którymi kawaler z krzyżem na piersiach wiszącym, z mieczem, na koniu wilczatym swoich animuje, w ramach metalem złoconych 260. Obraz tejże wielkości batalia Turków pod zamkiem, przy szturmie, i Arwaci na odsiecz biegną, na płótnie, w ramach metalem złoconych
kołpaku siedząca w krześle, w perspektywie zbór wyrażony, w ramie czarney. 257. Obrazów para marney wielkości, na których frukta różne, w ramach metalem złoconych, rżniętych. 258. Konterfekt jakiejś osoby, po doktorsku, w czarney sukni y w yamułce na głowie, w kołnierzu białym, na płótnie, spodem prosta ramka. 259. Obraz na którym batalia Turków z Węgrami, między którymi kawaler z krzyżem na piersiach wiszącym, z mieczem, na koniu wilczatym swoich animuje, w ramach metalem złoconych 260. Obraz teyże wielkości batalia Turków pod zamkiem, przy szturmie, i Arwaci na odsiecz biegną, na płótnie, w ramach metalem złoconych
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 9
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
. 279. Lanszaft na desce dębowej drzewa malowane, bez ram. 280. Obraz na desce dębowej, kucharka z bażantem, w ramkach czarnych. 281. Obraz spory, na którym Salvator Mundi, bez ram. Nb. z ramami. 282. Obraz na desce lipowej Annuntiationis BVMariae. staroświecko po grecku malowany, ramka prosta 283. Obraz na którym kwiaty na wstędze wiszącej błękitnej, na desce, w ramach czarnej polerowanej 284. Obrazów para, na których kwiaty różne wiszące, drobnym malowaniem w ramkach czarnych, lisztewki złociste 285. Obrazów para, na których komplement kawalerów z damami, w ramach czarnych 286. Konterfekt jakiegoś pana w sukni
. 279. Lanszaft na desce dębowey drzewa malowane, bez ram. 280. Obraz na desce dębowey, kucharka z bażantem, w ramkach czarnych. 281. Obraz spory, na którym Salvator Mundi, bez ram. Nb. z ramami. 282. Obraz na desce lipowey Annuntiationis BVMariae. staroświecko po grecku malowany, ramka prosta 283. Obraz na którym kwiaty na wstędze wiszącey błękitney, na desce, w ramach czarney polerowaney 284. Obrazów para, na których kwiaty różne wiszące, drobnym malowaniem w ramkach czarnych, lisztewki złociste 285. Obrazów para, na których komplement kawalerów z damami, w ramach czarnych 286. Konterfekt jakiegoś pana w sukni
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 80
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
Obrazów para, na których kwiaty różne wiszące, drobnym malowaniem w ramkach czarnych, lisztewki złociste 285. Obrazów para, na których komplement kawalerów z damami, w ramach czarnych 286. Konterfekt jakiegoś pana w sukni czerwonej sobolami podszytej, w żółtym żupanie, w ramie czarnej 287. Konterfekt królowej Eleonory w białej szacie, spodem ramka prosta 288. Konterfekt królowej szwedzkiej w staroświeckim stroju z kryzami, w ramach czarnych 290. Obrazy dwa niewielkie na nich architektury zrujnowane i osóbki małe przypatrujące się, ramki czarne z liszetewką. 291. Obraz na którym malarz w kopersztychach przepatruje, a przy nim palitra i pendzle, w ramkach czarnych 292. Obraz na którym
Obrazów para, na których kwiaty różne wiszące, drobnym malowaniem w ramkach czarnych, lisztewki złociste 285. Obrazów para, na których komplement kawalerów z damami, w ramach czarnych 286. Konterfekt jakiegoś pana w sukni czerwoney sobolami podszytey, w żółtym żupanie, w ramie czarney 287. Konterfekt królowey Eleonory w białej szacie, spodem ramka prosta 288. Konterfekt królowey szwedzkiey w staroświeckim stroju z kryzami, w ramach czarnych 290. Obrazy dwa niewielkie na nich architektury zrujnowane y osóbki małe przypatrujące się, ramki czarne z liszetewką. 291. Obraz na którym malarz w kopersztychach przepatruje, a przy nim palitra y pendzle, w ramkach czarnych 292. Obraz na którym
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 80
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
na którym Trzej Królowie, w ramie czarnej 295. Obrazek okrągły, lanszafcik na płótnie, w ramkach czarnych, do deski przyklejany 296. Obraz na desce, konterfekt reginae Scottorum, w ramkach czarnych 297. Obraz konterfekt osoby cudzoziemskiej w zbroi malowanej na desce, w ramkach czarnych 298. Ptak na płótnie malowany, spodem ramka prosta 299. Lanszaft na którym bydło holenderskie i pastuch, wsparłszy się na wole, w ramkach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 300. Obraz na którym papuga z kotem morskim przy tym na drzewie Chamamilla gadzina w ramach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 301. Obrazów para lanszaftów, na których drzewa i osoby
na którym Trzej Królowie, w ramie czarnej 295. Obrazek okrągły, lanszafcik na płótnie, w ramkach czarnych, do deski przyklejany 296. Obraz na desce, konterfekt reginae Scottorum, w ramkach czarnych 297. Obraz konterfekt osoby cudzoziemskiey w zbroi malowaney na desce, w ramkach czarnych 298. Ptak na płótnie malowany, spodem ramka prosta 299. Lanszaft na którym bydło holenderskie y pastuch, wsparłszy się na wole, w ramkach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 300. Obraz na którym papuga z kotem morskim przy tym na drzewie Chamamilla gadzina w ramach czarnych, lisztewki dwoiste, złociste. 301. Obrazów para lanszaftów, na których drzewa y osoby
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 81
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937
. Wielogórskiego tablicę wielką, na której herb 3 kopije. - -
Die 14 decembris. Jej Mość Pani Anna Glinczyna oddała obrączkę srebrną, złocistą, alias pierścień. — —
Die 18 decembris. Jego Mość Ks. Paweł Garwaski kanonik lwowski, proboszcz jaworowski dał na votum fl. 9, któremi od roboty się zapłaciła ramka do okrągłego votum P. Truskulawskiego, z kaplicznego srebra. Annus 1669. - -
Die 21 januarii. Od Wielmożnego Jego Mści P. Marszałka Nadwornego oddano votum wielkie, srebrne, to jest tablicę, na której takowa inscriptia: Pro filio votum exsolvit Joannes Klemens Comes in Rusca Branicki, Marschalcus Curie Regni,
. Wielogórskiego tablicę wielką, na której herb 3 kopije. - -
Die 14 decembris. Jej Mość Pani Anna Glinczyna oddała obrączkę srebrną, złocistą, alias pierścień. — —
Die 18 decembris. Je^o^ Mość Ks. Paweł Garwaski kanonik lwowski, proboszcz jaworowski dał na votum fl. 9, któremi od roboty się zapłaciła ramka do okrągłego votum P. Truskulawskiego, z kaplicznego srebra. Annus 1669. - -
Die 21 ianuarii. Od Wielmożnego Je^o^ Mści P. Marszałka Nadwornego oddano votum wielkie, srebrne, to jest tablicę, na której takowa inscriptia: Pro filio votum exsolvit Joannes Clemens Comes in Rusca Branicki, Marschalcus Curiae Regni,
Skrót tekstu: InwDomLwowGęb
Strona: 344
Tytuł:
Inwentarz akcesyjny kaplicy Domagaliczów
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1645 a 1702
Data wydania (nie wcześniej niż):
1645
Data wydania (nie później niż):
1702
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973