Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 140 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 nadarzy? Abosz to pierwsza? abosz to nowina? Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] przykładem będzie Mesalina: Gdy wpowinności Klaudiusz omyli/ KochProżnLir 1674
1 nádárzy? Abosz to pierwsza? abosz to nowiná? Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] przykłádem będźie Messáliná: Gdy wpowinnośći Claudius omyli/ KochProżnLir 1674
2 wkładać/ kłamstwa i potwarzy jest postępek. Apologia Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew żadną Herezyją nie jest zmazana. DAjąc tedy to SmotApol 1628
2 wkłádáć/ kłamstwá y potwarzy iest postępek. Apologia Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew żadną Haerezyią nie iest zmázána. DAiąc tedy to SmotApol 1628
3 my przed oczyma/ i w pewnej wiadomości/ że Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew żadną Herezją nie jest zarażona. A przytym SmotApol 1628
3 my przed oczymá/ y w pewney wiádomośći/ że Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew żadną Haerezyą nie iest záráżona. A przytym SmotApol 1628
4 umęczeniu Zbawiciela naszego leciech/ poczyna przez nas uczona być Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew/ jakim sposobem pamięć męki tegoż/ ma SmotApol 1628
4 vmęczeniu Zbáwicielá nászego lećiech/ poczyna przez nas vczona bydź Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew/ iákiem sposobem pámięć męki tegoż/ ma SmotApol 1628
5 kwaśny/ a inszy przaśny w ofiarę przynoszą. Cerkiew Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] przynosi chleb Przaśny/ dla tego/ Pan Chrystus SmotApol 1628
5 kwáśny/ á inszy przáśny w ofiárę przynoszą. Cerkiew Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] przynośi chleb Przáśny/ dla tego/ Pan Christus SmotApol 1628
6 że Piotr Z. był Biskupem Rzymskim. i że Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew jest Piotra Z. Apostoła Stolicą. A Biskupowie SmotApol 1628
6 że Piotr S. był Biskupem Rzymskim. y że Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew iest Piotrá S. Apostołá Stolicą. A Biskupowie SmotApol 1628
7 : ad Damasum: Epist. Rom. SOCRATES: Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew nad insze Cerkwie ma Przywileje. Tenże/ SmotApol 1628
7 : ad Damasum: Epist. Rom. SOCRATES: Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Cerkiew nád insze Cerkwie ma Przywileie. Tenże/ SmotApol 1628
8 sądziło. Tenże/ kogo/ mówi/ Stolica Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Heretykiem być osądziła/ od wszytkich Biskupów ten za Heretyka SmotApol 1628
8 sądźiło. Tenże/ kogo/ mowi/ Stolicá Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Hęretykiem bydź osądźiłá/ od wszytkich Biskupow ten Hęretyká SmotApol 1628
9 posiłków Władysława do wypowiedzenia wojny Turkom, a najbarziej dyspensa Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] uwolniła go od Przysięgi, i Pokoju uczynionego z Turczynem ŁubHist 1763
9 posiłków Władysława do wypowiedzenia woyny Turkom, á naybarźiey dyspensa Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] uwolniła go od Przyśięgi, i Pokoju uczynionego z Turczynem ŁubHist 1763
10 jego, a prawdziwy Bóg, prawdziwa Wiara Z. Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Katolicka rozkwitła w Polsce, ani dotąd nie przełomana, ŁubHist 1763
10 jego, á prawdźiwy Bóg, prawdźiwa Wiara S. Rzymska [rzymski:adj:sg:nom:f:pos] Katholicka rozkwitła w Polszcze, ani dotąd nie przełomana, ŁubHist 1763