wielki/ 2. Naświętszego Sakramentu/ 3. Naświętszej Panny Mariej Loret nazwanej. W Kościele Ojców Bernardynów na Stradomiu.
1. Ołtarz Panny Mariej cudami znaczny/ 2. Wieczerzy Pańskiej/ 3. przy Grobie ś. Franciszka/ B. Szymona z Lipnice/ 4. ś. Bernardyna/ 5. ś. Anny samotrzeciej. Kościołów Krakowskich. Napomnienie.
W Tych Kościołach/ Stacje przy Ołtarzach naznaczone obchodząc/ to trzeba zachować: naprzód wyspowiadać się i komunikować/ lubo przed tym/ lubo potym/ w którymkolwiek Kościele: Kościoły i Ołtarze wzwyż mianowane obchodzić/ a to w jeden dzień ma być czyniono/ lubo to poranu/ lubo też
wielki/ 2. Naświętszego Sákrámentu/ 3. Naświętszey Pánny Máriey Loret názwáney. W Kośćiele Oycow Bernárdynow ná Stradomiu.
1. Ołtarz Pánny Máriey cudámi znáczny/ 2. Wieczerzy Páńskiey/ 3. przy Grobie ś. Fránćiszká/ B. Szymoná z Lipnice/ 4. ś. Bernárdyná/ 5. ś. Anny sámotrzećiey. Kośćiołow Krákowskich. Nápomnienie.
W Tych Kośćiołách/ Stácye przy Ołtarzách náznáczone obchodząc/ to trzebá záchowáć: naprzod wyspowiádáć się y kommunikowáć/ lubo przed tym/ lubo potym/ w ktorymkolwiek Kośćiele: Kośćioły y Ołtarze wzwyż miánowáne obchodźić/ á to w ieden dźień ma być czyniono/ lubo to poránu/ lubo też
Skrót tekstu: PruszczKlejn
Strona: 96
Tytuł:
Klejnoty stołecznego miasta Krakowa
Autor:
Piotr Hiacynt Pruszcz
Drukarnia:
Franciszek Cezary
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
przewodniki
Tematyka:
architektura, geografia, historia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1650
Data wydania (nie wcześniej niż):
1650
Data wydania (nie później niż):
1650
8. Jako nas wzbudza Damascen Z. do Anny Z. która nam Chleb Anielski obmyśliła. 9. Do tego stołu przystępując Prymicjancie pobożny, uproś nam Imię Anny, to jest łaskę Boską którą to Imię znaczy. 10. Dwie Anny w Piśmie, Anna Fanuel, i Anna Elcane, obrazem są Z. Anny Samotrzeciej, która dziś z dwiema Annami i Matką i Ciotką a Domu tego Bożego Przełożoną, oddaje Bogu Ofiarę dzisiejszą. 11. Prymicjant dzisiejszy drugi Samuel, też Ofiary oddając Bogu i sam ofiarowany, co i tamten. 12. Konkluzja, zalecenie w Memento Primi Celebrantis wszystkich i swoich i przy tej Ofierze będących.
KTóż cię
8. Iáko nas wzbudza Dámáscen S. do Anny S. ktora nam Chleb Anielski obmyśliłá. 9. Do tego stołu przystępuiąc Prymicyánćie pobożny, uproś nam Imię Anny, to iest łáskę Boską ktorą to Imię znáczy. 10. Dwie Anny w Pismie, Anná Phanuel, y Anná Elcanae, obrázem są S. Anny Sámotrzećiey, ktora dźiś z dwiemá Annámi y Mátką y Ciotką á Domu tego Bożego Przełożoną, oddáie Bogu Ofiárę dźiśieyszą. 11. Prymicyánt dźiśieyszy drugi Sámuel, też Ofiáry oddáiąc Bogu y sam ofiárowány, co y támten. 12. Konkluzya, zálecenie w Memento Primi Celebrantis wszystkich y swoich y przy tey Ofierze będących.
KToż ćię
Skrót tekstu: PiskorKaz
Strona: 772
Tytuł:
Kazania na Dni Pańskie
Autor:
Sebastian Jan Piskorski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1706
Data wydania (nie wcześniej niż):
1706
Data wydania (nie później niż):
1706
twoje ten drogi skarb Chrystusa w Hostyej Najświętszej obecnego, in quo sunt thesauri omnes absconditi: i ty Najbłogosławienszą wysławisz, wysławisz tę Mężną Białogłowę: a oraz i sobie, i twoim wszytkim, i nam niegodnym largam benedictionem, pomyślne błogosławieństwo, od Zbawiciela w rękach twoich upiastowanego, od Matki, i od Babki jego Anny Samotrzeciej, skutecznie zjednasz. Benedictionem omnium dedit eis. na Uroczystość Z. Anny.
6. Która nam tak drogi skarb, w roli zakupionej znaleziony, na okup wszytkiego świata przeważnie opatrzyła Mężna, odważna Białogłowa; taż jeszcze dalszy chcąc uczynić dowód swojej przeciwko nam skłonności; Chleb nam żywy, proujant Anielski, dusze nasze
twoie ten drogi skarb Chrystusá w Hostyey Nayświętszey obecnego, in quo sunt thesauri omnes absconditi: y ty Naybłogosłáwienszą wysławisz, wysłáwisz tę Mężną Białogłowę: á oraz y sobie, y twoim wszytkim, y nąm niegodnym largam benedictionem, pomyślne błogosławieństwo, od Zbáwićielá w rękách twoich upiástowánego, od Mátki, y od Bábki iego Anny Sámotrzećiey, skutecznie ziednasz. Benedictionem omnium dedit eis. ná Vroczystość S. Anny.
6. Ktora nąm ták drogi skarb, w roli zákupioney ználeźiony, ná okup wszytkiego świátá przeważnie opátrzyłá Mężna, odważna Białogłowá; táż ieszcze dálszy chcąc uczynić dowod swoiey przećiwko nąm skłonnośći; Chleb nąm żywy, prouiant Anielski, dusze nasze
Skrót tekstu: PiskorKaz
Strona: 775
Tytuł:
Kazania na Dni Pańskie
Autor:
Sebastian Jan Piskorski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1706
Data wydania (nie wcześniej niż):
1706
Data wydania (nie później niż):
1706
Dla czego wzbudza nas gorącym napomnieniem. Damascen Z. Oraz: I. de Nat: Mar: Omnis creatura epuletur, ac Sacrae Annae Sacrarium rationale laudibus prosequatur: bonum enim thesaurum, qui nullâ vi eripi possit, mundo peperit. Wszytko dziś niechaj się rozkosznie bankietuje stworzenie rozumne: przy stole Mężnej Białogłowy Anny Z. Samotrzeciej, Chlebem. Anielskim niech się raczy, i świątnicę jej rozumną niech wychwala, niechaj głosi! epuletur et laudibus prosequatur, bo nam i skarb nieoszacowany znalazła, zakupiła; i Proujant niebieski pod osobami Chleba obmyśliła: kiedy Najświętszą Boga Rodzicielkę, błogosławionego żywota swego owoc błogosławiony na świat szczęśliwie wydała.
9. Przy tym stole
Dla czego wzbudza nas gorącym nápomnieniem. Dámáscen S. Oraz: I. de Nat: Mar: Omnis creatura epuletur, ac Sacrae Annae Sacrarium rationale laudibus prosequatur: bonum enim thesaurum, qui nullâ vi eripi possit, mundo peperit. Wszytko dźiś niechay się roskosznie bánkietuie stworzęnie rozumne: przy stole Mężney Białogłowy Anny S. Sámotrzećiey, Chlebem. Anielskim niech się raczy, y świątnicę iey rozumną niech wychwala, niechay głośi! epuletur et laudibus prosequatur, bo nąm y skarb nieoszácowány ználázłá, zákupiłá; y Prouiant niebieski pod osobámi Chlebá obmyśliłá: kiedy Nayświętszą Bogá Rodźićielkę, błogosłáwionego żywotá swego owoc błogosłáwiony ná świát szczęśliwie wydáłá.
9. Przy tym stole
Skrót tekstu: PiskorKaz
Strona: 776
Tytuł:
Kazania na Dni Pańskie
Autor:
Sebastian Jan Piskorski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1706
Data wydania (nie wcześniej niż):
1706
Data wydania (nie później niż):
1706
od młodości swojej w Kościele Pańskim zamknięta, nigdy nie wychodząc z niego; upiastowała na rękach swoich, najdroższą Ofiarę Pana JEZUSA Zbawiciela naszego. Anna zaś Elkany, wyproszone u Arki Pańskiej Primicje swoje, oddała na wieczną usługę Bogu, Syna kochanego Samuela. Obiedwie te są żywe Obrazy dzisiejszej Świętej Matrony, i Patrony naszej Anny Samotrzeciej. Jeżeli Anna Fanuela, w Kościele Pańskim Zbawiciela upiastowała, i z Matką jego Najświętszą Bogu Ojcu ofiarowała; toż czyni Anna Z. Samotrzecia: upiastowała, i dotąd z Matką Najświętszą w Kościele Pańskim, piastuje ofiaruje za nas Zbawiciela naszego. Jeżeli druga Anna Elkany oddała na wieczną usługę Bogu Samuela swego, i z nim
od młodośći swoiey w Kośćiele Páńskim zámknięta, nigdy nie wychodząc z niego; upiástowáłá ná rękách swoich, naydroższą Ofiárę Paná IEZUSA Zbáwićielá nászego. Anná záś Elkány, wyproszone u Arki Páńskiey Primicye swoie, oddáłá ná wieczną usługę Bogu, Syná kochánego Sámuelá. Obiedwie te są żywe Obrázy dźiśieyszey Swiętey Mátrony, y Pátrony nászey Anny Sámotrzećiey. Ieżeli Anná Fánuelá, w Kośćiele Páńskim Zbáwićielá upiástowáłá, y z Mátką iego Nayświętszą Bogu Oycu ofiárowáłá; toż czyni Anná S. Sámotrzećia: upiástowáłá, y dotąd z Mátką Nayświętszą w Kośćiele Páńskim, piástuie ofiáruie zá nas Zbawićielá nászego. Ieżeli druga Anná Elkány oddáłá ná wieczną usługę Bogu Sámuelá swego, y z nim
Skrót tekstu: PiskorKaz
Strona: 777
Tytuł:
Kazania na Dni Pańskie
Autor:
Sebastian Jan Piskorski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1706
Data wydania (nie wcześniej niż):
1706
Data wydania (nie później niż):
1706