niebezpieczeństwo wdawał? Iżali ten nie sam sobie winien/ i sam przeciwko sobie grzeszy/ który wiedząc w niebezpieczeństwo wdaje żywot swój? Uczy bowiem Pismo święte: Qui amat periculum, in eo peribit. A żebym się komu nie zdał tylko mówić/ a nie dowodzić/ Ustawą przerzeczoną Talmudową tymi słowy w Porządku 1. Trakt. 8. Rabbinowie napisali: Żyd kiedybykolwiek Chrześcijanina na miejscu niebezpiecznym widział, a ratować go mógł: ratować go nie ma, ale owszem ma go popchnąć na szyję. A kiedyż/ proszę/ w większym niebezpieczeństwi człowiek Chrześcijański może być/ jako gdy chorując używa Żyda za Lekarza? Iżaliz go impunè nie może zabić
niebeśpieczeństwo wdawał? Jżali ten nie sam sobie winien/ y sam przeciwko sobie grzeszy/ ktory wiedząc w niebeśpieczeństwo wdáie żywot swoy? Vczy bowiem Pismo święte: Qui amat periculum, in eo peribit. A żebym się komu nie zdał tylko mowić/ á nie dowodźić/ Vstáwą przerzeczoną Tálmudową tymi słowy w Porządku 1. Trákt. 8. Rábbinowie nápisáli: Zyd kiedybykolwiek Chrześciániná ná mieyscu niebespiecznym widział, á rátowáć go mogł: rátowáć go nie ma, ále owszem ma go popchnąć ná szyię. A kiedyż/ proszę/ w większym niebeśpieczeństwi człowiek Chrześciáński może bydź/ iáko gdy choruiąc vżywa Zyda zá Lekárzá? Jżaliz go impunè nie może zábić
Skrót tekstu: SleszDow
Strona: 3
Tytuł:
Jasne dowody o doktorach żydowskich
Autor:
Sebastian Sleszkowski
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
obyczajowość
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1649
Data wydania (nie wcześniej niż):
1649
Data wydania (nie później niż):
1649