posesyj, sługi na wolność wypuszczać, etc.
Ośma ERA, Założenie Kościoła Salomonowego, które się trafiło Roku po Stworzeniu Świata 2933 przed Narodzeniem Chrystusowym Roku 1015.
Dziewiąta ERA jest Niewoli Babilońskiej 70 Lat, która przypada na Rok od Stworzenia Świata 3150 przed Chrystusem laty 598.
Dziesiąta ERA 70 Hebdomadum Daniela Proroka, który miał Wizję po Stworzeniu Świata 3393 przed Chrystusem laty 555.
Jedenasta EPOCHA czyli ERA; jest ERA Vulgarys od Narodzenia Zbawiciela Naszego, która incidit na Rok Świata Stworzonego 3947 według pospolitszej suputacyj: Wielu trzyma, że CHRYSTUS przyszedł na świat Anno ab Orbe kondyto 4000 za Konsulów Rzymskich, Cesarza Augusta i Korneliusza Sulli. Albo też ERA
posesyi, sługi na wolność wypuszczáć, etc.
Osma AERA, Założenie Kościoła Salomonowego, ktore się trafiło Roku po Stworzeniu Swiata 2933 przed Narodzeniem Chrystusowym Roku 1015.
Dziewiąta AERA iest Niewoli Babylońskiey 70 Lat, ktora przypada na Rok od Stworzenia Swiata 3150 przed Chrystusem laty 598.
Dziesiąta AERA 70 Hebdomádum Dániela Proroka, ktory miał Wizyę po Stworzeniu Swiata 3393 przed Chrystusem laty 555.
Iedenasta EPOCHA czyli AERA; iest AERA Vulgaris od Narodzenia Zbawiciela Naszego, ktora incidit na Rok Swiata Stworzonego 3947 według pospolitszey supputacyi: Wielu trzyma, że CHRYSTUS przyszedł na świat Anno ab Orbe condito 4000 za Konsulow Rzymskich, Cesarza Augusta y Korneliusza Sulli. Albo też AERA
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 200
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
Julianie Pannie Klasztoru Mons Cornelii zwanego, blisko Leodium Miasta Francuskiego, dziwnie nabożnej do BOGA Sakramentalnego, przez lat 20 Księżyc się pokazywał wyszczerbiony; przez co jako jej z Nieba oznajmiono, znaczył się Kościół Z. Katolicki, ten defekt i szczerbinę cierpiący, że nie miał jeszcze wnim Święta Bożego Ciała. Objawiła tę swoję wizję i rewelację Księdzu Janowi de Lausenna Kanonikowi Leodyiskiemu, a ten Jakubowi de Trecis Archidiakonowi tamecznemu; który potym z Biskupa Werduńskiego, i Patriarchy Jerozolimskiego został Papieżem, Urbanem IV, i pamiętny owej cudownej rewelacyj, tudzież cudami na on czas tego Sakramentu zdewinkowany, a nadto słuszność i congruentiam uważając, ze Chleb Anielski, BÓG utajony
Julianie Pannie Klasztoru Mons Cornelii zwanego, blisko Leodium Miasta Francuzkiego, dziwnie nabożney do BOGA Sakramentalnego, przez lat 20 Księżyc się pokazywał wyszczerbiony; przez co iako iey z Nieba oznaymiono, znaczył się Kościoł S. Katolicki, ten defekt y szczerbinę cierpiący, że nie miał ieszcze wnim Swięta Bożego Ciała. Obiawiła tę swoię wizyę y rewelacyę Xiędzu Ianowi de Lausenna Kanonikowi Leodyiskiemu, á ten Iakubowi de Trecis Archidiakonowi tamecznemu; ktory potym z Biskupa Werduńskiego, y Patryarchy Jerozolimskiego został Papieżem, Urbanem IV, y pamiętny owey cudowney rewelacyi, tudziesz cudami na on czas tego Sakramentu zdewinkowany, á nadto słuszność y congruentiam uważaiąc, ze Chleb Anielski, BOG utaiony
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 56
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
W tym nocy jednej Najśw: PANNA dawszy mu się widzieć, rewelowała mu, że przy jemna będzie Synowi jej CHRYSTUSOWI Panu przysługa, jeśliby Zakon fundował obligowany wykupować Chrześcijan z rąk Pogańskich. Tożsamo opowiedziała tejże nocy na różnych miejscach Z. RAJMUNDOWI de Pennafort Dominikanowi, i Jakobowi Królowi Aragońskiemu. Wszyscy ci trzej znieśli się wizję swoję sobie referując; i zgodzili się Zakon S. MARIAE de Mercede REDEMPTIONIS Captivorum fundować, przy Aprobacy solennej Najwyższego Pasterza Grzegorza IX. R. P. 1218. przydawszy do ordynaryjnych trzech wotów, czwarte dobrowolnego dania siebie w zastaw za niewolników; w Wigilią samą Pańskiego Narodzenia ten Święty Fundator tego Zakonu z tym się pożegnał
W tym nocy iedney Nayśw: PANNA dawszy mu się widźieć, rewelowáła mu, że przy iemná będźie Synowi iey CHRYSTUSOWI Panu przysługa, ieśliby Zákon fundowáł obligowány wykupować Chrześcian z rąk Pogańskich. Tożsamo opowiedźiała teyże nocy na rożnych mieyscach S. RAYMUNDOWI de Pennafort Dominikanowi, y Jakobowi Krolowi Arragońskiemu. Wszyscy ci trzey znieśli się wizyę swoię sobie referuiąc; y zgodzili się Zákon S. MARIAE de Mercede REDEMPTIONIS Captivorum fundowáć, przy Approbacy solenney Naywyższego Pasterza Grzegorzá IX. R. P. 1218. przydawszy do ordynáryinych trzech wotow, czwarte dobrowolnego dania siebie w zástaw zá niewolnikow; w Wigilią samą Pańskiego Národzenia ten Swięty Fundator tego Zákonu z tym się pożegnáł
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 766
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746