na kwiatek/ alić obaczy że wszytek tak usechł/ jakby się w ogniu spalił. z czego poznała/ co jest/ nie słuchać nieba nauczycielów. A my zaś to podajemy do uważenia/ jako są trwałe kwiateczki. Co JEZUS lepiej niźli my wiedząc/ nie stoi/ o równianki. Uszedł od lepszych/ odbiegł wonniejszych/ które w ogro- dzie dzie kwitną niebieskim/ a ma się chwytać z ziemi wyrastających z daleko różnym zapachem? Trzcina na świecie ta celuje zwłaszcza z woli Ojcowskiej naznaczona/ ta trwała u w wonności i w uciesze; dla tego znając tę własności trzciny Dziecineczka/ lubo nie gardzi równianką Matki/ przecię się do niej obraca
ná kwiatek/ álić obaczy że wszytek ták vsechł/ iákby się w ogniu spalił. z czego poznałá/ co iest/ nie słucháć nieba nauczyćielow. A my záś to podáiemy do vważenia/ iako są trwáłe kwiateczki. Co IEZVS lepiey niźli my wiedząc/ nie stoi/ o rownianki. Vszedł od lepszych/ odbiegł wonnieyszych/ ktore w ogro- dźie dźie kwitną niebieskim/ á ma się chwytáć z źiemi wyrastaiących z daleko rożnym zápachem? Trzćina ná świećie tá celuie zwłaszczá z woli Oycowskiey náznaczona/ tá trwáła v w wonnośći y w vćiesze; dla tego znáiąc tę własnośći trzćiny Dziećineczka/ lubo nie gárdźi rownianką Matki/ przećię się do niey obráca
Skrót tekstu: HinPlęsy
Strona: 372
Tytuł:
Plęsy Jezusa z aniołami
Autor:
Marcin Hińcza
Drukarnia:
Franciszek Cezary
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1636
Data wydania (nie wcześniej niż):
1636
Data wydania (nie później niż):
1636